Sekrety Brawn GP

Brawn GP skandalicznie dominuje w pierwszej części sezonu w Formule 1. Po ośmiu wyścigach zespół prowadzony przez Rossa Brawna odniósł już sześć zwycięstw i prowadzi w obu mistrzostwach. Ale jaki jest jego sekret?

opublikowany 30/06/2009 à 18:00

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Sekrety Brawn GP

Takiej dominacji nie widzieliśmy od 2004 roku, kiedy to Ferrari et Michael Schumacher odnosił zwycięstwa z niepokojącą łatwością. W tym samym roku „Czerwony Baron” w pierwszych ośmiu wyścigach odniósł siedem sukcesów. W tym sezonie Jenson Button jedzie niemal w podobnym tempie, gdyż ma już sześć pierwszych miejsc w ośmiu GP. Skąd bierze się ta zaliczka z BGP 001?

Podwójny nadawca, tak krytykowany na początku sezonu, z pewnością odegrał znaczącą rolę w występach zespołu jednomiejscowy. Pozwoliłoby to zyskać kilka dziesiątych na okrążeniu, dałoby fenomenalny docisk i równowagę chwaloną przez wielu zawodników.

Jeśli zespołowi technicznemu udało się opracować taki pakiet, trzeba powiedzieć, że miał on wyjątkowe udogodnienia. Tym samym Alexander Wurz, kierowca testowy zespołu Brackley, ujawnił pewne tajemnice. Według niego zespół, gdy jeszcze nazywał się Honda, miał do dyspozycji pięć tuneli aerodynamicznych do testowania aerodynamiki. „ Rozwój samochodu przebiegał w trzech różnych kierunkach w tunelu aerodynamicznym „, powiedział w Auto Motor und Sport. „ Dwa kierunki okazały się złe, więc zespół pracował w trzecim kierunku Kontynuował.

Praca w kilku kierunkach jednocześnie wymaga jednak znacznych środków. W tym przypadku Austriak nieco bardziej uchyla zasłonę dotyczącą budżetu, jakim dysponuje japońska drużyna, podając kwotę 500 milionów euro. Niestety, kryzys minął, zespół Hondy został sprzedany i obecnie zarządza nim Ross Brawn. „ Brawn BGP 001 to prawdopodobnie najdroższy samochód z najniższym budżetem operacyjnym Doszedł do wniosku.

0 Zobacz komentarze)