Hybrydy V6 z turbodoładowaniem odpowiadają za mniej niż 1% śladu węglowego F1

Liberty Media opublikowało zestawienie 256 551 ton CO2 emitowanego co roku przez sport, który amerykańska grupa zamierza zredukować do 2030 roku. 

opublikowany 12/11/2019 à 16:42

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Hybrydy V6 z turbodoładowaniem odpowiadają za mniej niż 1% śladu węglowego F1

Po uruchomieniu swojej kampanię na rzecz bardziej ekologicznej Formuły 1 w nadchodzącej dekadziewładze sportowe ujawniły bardzo pouczające dane dotyczące sektorów, które najbardziej zanieczyszczają środowisko w branży Grand Prix. 

Dzięki szczegółowej prezentacji FOM dowiadujemy się, że F1 produkuje bezpośrednio lub pośrednio 256 551 ton CO2 rocznie, w następującym podziale

  • 45% pochodzi z logistyki, czyli frachtu lotniczego, morskiego i drogowego wykorzystywanego do transportu sprzętu stajni i Paddock Club, a także opon Pirelli. 
  • 27,7% pochodzi z transportu pracowników, czyli podróży i noclegów w hotelach dla członków zespołu, partnerów handlowych, dziennikarzy itp.
  • 19,3% pochodzi z instalacji stabilnych, czyli fabryk, biur, tuneli aerodynamicznych, stanowisk testowych itp. 
  • 7,3% jest powiązanych z wydarzeniami na miejscu, a mianowicie z zasilaniem niezbędnym do produkcji telewizyjnej, stałymi recepcjonistami, klubem Paddock oraz wybieg promocyjnych formuł.
  • 0,7% jest odrzucanych przez śmigła hybrydowe, czyli wszystkie emisje torowe pochodzące od 10 zespołów podczas testów zimowych, 21 Grand Prix, testów w sezonie i przejazdów organizowanych po opadnięciu kurtyny w Abu Zabi. 

To pokazuje, że sam sport zanieczyszcza środowisko znacznie mniej niż „ barnum, który go otacza ”, cytując stabilnego szefa. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024