Lewis Hamilton: „Start był decydujący”

Zwycięzca Grand Prix Hiszpanii po lepiej kontrolowanym starcie niż Valtteri Bottas, Lewis Hamilton kontrolował resztę wyścigu, aby wygrać i odzyskać prowadzenie w mistrzostwach.

opublikowany 12/05/2019 à 19:59

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Lewis Hamilton: „Start był decydujący”

Lewis Hamilton może wywołać szeroki uśmiech na podium Grand Prix Hiszpanii w Barcelonie. Brytyjczycy Mercedes odniósł swoje trzecie zwycięstwo w sezonie i przejął kontrolę nad mistrzostwem świata przed swoim kolegą z drużyny Valtteri Bottas, a mimo to zaczynał od bieguna.

Najważniejszy moment wydarzenia nabrał kształtu już na początku, kiedy Hamilton pokazał, że w ćwiczeniach jest lepszy od Fina, wyraźnie zaniepokojony problemem ze sprzęgłem. „Kiedy światła zmieniły się na zielone, mój start był całkiem dobry i byliśmy bardzo blisko aż do pierwszego zakrętu, uważa mistrz świata.

Myślę, że Ferrari był u naszego boku w pewnym momencie. To była więc wspaniała bitwa i decydujący moment wyścigu. »

Stary pilot McLaren również chciał zadedykować swoje zwycięstwo młodemu choremu chłopcu, który w tę niedzielę wysłał wiadomość do kierowcy gwiezdnej marki.

„Był moją inspiracją. Mógł wybrać dowolnego innego kierowcę, więc wysłanie takiej wiadomości w najtrudniejszych dniach jest dla niego naprawdę poniżające i bardzo docenione. Przesyłam ci miłość, Harry. »

Mercedes zmienia strategię

Hamilton chwali także pracę wykonaną przez zespoły Mercedesa, wprowadzając zmiany, które wydają się jeszcze bardziej pogłębić przepaść między W10 a konkurencją. Tym samym Mercedes zdobywa piąty z rzędu dublet od rozpoczęcia mistrzostw w Melbourne w Australii.

„To był niesamowity dzień dla zespołu, rozpoznaje zwycięzcę dnia. Dokonaliśmy tutaj aktualizacji i wszyscy ciężko pracowali, aby było to możliwe. Jestem bardzo dumny ze wszystkich w fabryce i wdzięczny za ich pracę. »

Mistrzowie świata nie wahali się zmienić strategii w trakcie wyścigu, przerzucając się na dwa przystanki, gdy tylko nadarzyła się okazja. „Nasz plan na początku wyścigu zakładał wykonanie tylko jednego przystanku, wyjaśnia Andrew Shovlin, kierownik ds. inżynierii.

Tak więc podczas pierwszego przejazdu obaj kierowcy musieli wiele dźwigać. Wydawało się, że do samochodów z tyłu brakowało dwóch przystanków, więc poprosiliśmy kierowców, aby przyspieszyli, aby zachować wystarczającą przewagę, ale to zaczęło pogłębiać naszą degradację.

Musieliśmy więc po prostu przepuścić media do samego końca. Gdy Verstappen zjechaliśmy na 44. okrążeniu, otworzyło się okno, które pozwoliło nam wyprzedzić obu kierowców na dwóch postojach, aby zmniejszyć ryzyko pogorszenia się osiągów opon na koniec.

Zatrzymaliśmy już Valtteriego i byliśmy w trakcie sprowadzania Lewisa, kiedy wyjechał samochód bezpieczeństwa. Od tego momentu było już całkiem prosto. »

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Hiszpanii, przygotowanym przez naszych specjalnych korespondentów w Katalonii, w numerze 2216 AUTOco tydzień, dostępny jutro wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz