Liberty Media na czele rankingu najcenniejszych imperiów sportowych

Właściciel praw komercyjnych do F1, Liberty Media, zajmuje pierwsze miejsce w rankingu najcenniejszych imperiów sportowych według magazynu Forbes.

opublikowany 30/01/2023 à 11:20

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Liberty Media na czele rankingu najcenniejszych imperiów sportowych

Wartość F1 stale rośnie od czasu przejęcia przez Liberty Media w 2017 r. ©DPPI/A. Wincenty

F1 i Liberty Media mają się dobrze, co potwierdza jeden z ostatnich rankingów magazynu Forbes. Właściciel praw komercyjnych do Formuła 1 od 2017 roku amerykańska grupa rośnie z roku na rok, o czym świadczą liczby prezentowane przez amerykański magazyn gospodarczy.

Wśród różnych rankingów dotyczących świata sportu, który produkuje, Forbes umieścił Liberty Media na szczycie rankingu „25 najcenniejszych imperiów sportowych” na świecie. Według specjalistycznych mediów wartość grupy będącej właścicielem F1 szacowana jest na 21 miliardów dolarów, czyli nieco ponad 18,3 miliarda euro.

Stały rozwój, który przyciąga wiele uwagi, szczególnie na Bliskim Wschodzie. Niedawno amerykańska agencja informacyjna Bloomberg poinformował, że Arabia Saudyjska, za pośrednictwem swojego publicznego funduszu inwestycyjnego PIF (Public Investment Fund), była zainteresowana zakupem praw komercyjnych do F1. Kwota 20 miliardów dolarów nawet wspomniano, ale oferta nie została przyjęta przez Liberty Media, która nie była skłonna do sprzedaży.

Liberty Media, z F1 i nie tylko

W Liberty Media Formuła 1 jest oczywiście najbardziej dochodową działalnością, ale grupa założona przez Johna Carla Malone'a w 1991 roku interesuje się także innymi dziedzinami, takimi jak baseball. Jest właścicielem franczyzy MLB (mistrzostw Ameryki) drużyny Atlanta Braves szacowanej na 2,1 miliarda dolarów (około 1,9 miliarda euro) w porównaniu do 17,1 miliarda dolarów (około 15,7 miliarda euro) dla F1.

Pozostałe 600 milionów euro wartości Liberty Media jest rozdzielane pomiędzy różne struktury świata sportu po drugiej stronie Atlantyku. Ale wszystkie one są w 50% własnością firmy, na której czele stoi Gregory Maffei, prezes i dyrektor generalny. Na liście znajdziemy wpisany na listę amerykański zespół Meyer Shank Racing IndyCar et IMSA gdzie wygrał dwie ostatnie edycje 24-godzinnego wyścigu Daytona, holding sportowy i rozrywkowy Kroenke Sports & Entertainment, Drone Racing League i Overtime Sports, firma zajmująca się mediami sportowymi, skierowana do fanów pokolenia Z za pośrednictwem sieci społecznościowych.

CZYTAJ TAKŻE > F1 i Liberty Media ostro ostrzegają FIA i Mohammeda Bena Sulayema!

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz