„Wrażenie posiadania spadochronów z tyłu”: Mercedes ofiarą oporu aerodynamicznego

Oprócz problemów z odbiciem, które nadal występują w Baku, Mercedes musi grać na prostej z wolnym samochodem, cierpiącym na zbyt duży opór aerodynamiczny.

opublikowany 11/06/2022 à 12:12

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

„Wrażenie posiadania spadochronów z tyłu”: Mercedes ofiarą oporu aerodynamicznego

Mercedes ma duży problem z oporem aerodynamicznym © DPPI

Dostrzeżona poprawa wydaje się odległa Mercedes w Barcelonie. Podczas pierwszych dwóch sesji treningowych przed Grand Prix Azerbejdżanu, W13 ponownie doświadczyły wielu odbić. Jeśli te ostatnie nie są nowością, Srebrne Strzały muszą w Baku uporać się także z innym problemem: oporem aerodynamicznym. W piątek Mercedes był jednym z najwolniejszych samochodów w stawce na prostej.

Zdaniem szefa zespołu, Toto Wolffekstremalna aerodynamiczna koncepcja Mercedesa nie sprawdza się na ulicach stolicy Azerbejdżanu. „Mamy samochód, który ma zbyt duży opór. Kierowcy twierdzą, że czuli się, jakby za samochodem wisiały spadochrony. Przeciąganie i odbijanie to dwa główne problemy, jakie napotykamy na prostych. »

Wykres zdobytego i utraconego czasu na treningu Azerbejdżan 2022

Mercedes jest wolniejszy od Ferrari 2 dziesiąte w linii prostej i ponad sekundę w porównaniu do Alpine © F1

Zapytany w sobotę rano na konferencji prasowej o moc silnika Mercedesa, Toto Wolff odrzuca pogląd o braku mocy w porównaniu do konkurentów. „Myślę, że nasi inżynierowie zajmujący się silnikami od początku roku dobrze zrozumieli, w jaki sposób możemy zoptymalizować nasze oprogramowanie i wykorzystanie mocy. Naszym problemem nie jest nasz silnik. (…) W Barcelonie mieliśmy duże tylne skrzydło, a samochód był bardzo stabilny, byliśmy jednymi z najszybszych. »

Russell rozczarowany występem Mercedesa

Pod koniec bezpłatnego treningu 2 George Russell (7.) i Lewis Hamilton (12.) do najlepszego czasu zabrakło odpowiednio 1,3 i 1,6 sekundy Charles Leclerc.

Po stronie byłego pilota Williams, nastroje po piątku nie napawają optymizmem. „To był trudny dzień, nie byliśmy tak konkurencyjni, jak byśmy chcieli. Umieszczenie opon we właściwym oknie jest trudnym torem. Jak widać, w przypadku wielu kierowców najlepsze okrążenia przypadały na koniec sesji. Ferrari i czerwony Byk wydawało się, że cały czas może być szybszy. W tej chwili mają po prostu z natury szybszy samochód od nas. Zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby ich dogonić. »

George Russell uważa, że ​​opóźnienie Mercedesa jest na tyle duże, że nic nie będzie w stanie przywrócić ich do gry. „Nawet jeśli będziemy na najlepszych oponach, nie będziemy w stanie zmniejszyć straty, ponieważ oni są zbyt daleko przed nami. To prawdopodobnie 50% naszych problemów, reszta to po prostu brak wydajności, jaki mamy w tej chwili. »

CZYTAJ TAKŻE > George Russell szczęśliwy, że „zmaksymalizował liczbę punktów” na początku sezonu

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz