Cel na koniec sezonu dla Gasly’ego? „Wróć jak najdalej!” »

U progu ostatnich sześciu Grand Prix sezonu AlphaTauri i Pierre Gasly mają ambicję powrotu do mistrzostw konstruktorów, gdzie wciąż mają nadzieję na 6. miejsce.

opublikowany 28/09/2022 à 17:57

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Cel na koniec sezonu dla Gasly’ego? „Wróć jak najdalej!” »

Pierre Gasly uważa, że ​​6. miejsce wśród producentów jest możliwe do osiągnięcia © Antonin Vincent / DPPI

Pozostało tylko 6 Grand Prix, aby uratować sezon. Alfa Tauryń przeżywa dość skomplikowany rok 2022, sprzeczny z tendencją postępu pokazaną podczas ostatnich kampanii. Zajmujący obecnie 8. miejsce w klasyfikacji konstruktorów włoski zespół jest daleki od swoich ambicji z początku sezonu. Po długiej suszy polegającej na pięciu Grand Prix bez zdobycia punktu przed przerwą wakacyjną, zespół z Faenzy powrócił do pierwszej dziesiątki w Spa, a następnie na Monzy dzięki Pierre Gasly. Z 6 jednostkami zdobytymi w ostatnich 3 wyścigach, AlphaTauri powrócił do niewielkiego punktu Haasktóra w mistrzostwach zajmuje 7. miejsce. 

Kierowca z Normandii szczegółowo przedstawił plan działania swojego zespołu na koniec sezonu. „W klasyfikacji konstruktorów tracimy jeden punkt do siódmego miejsca, więc naszym celem na sześć ostatnich wyścigów w roku musi być jak największe awansowanie, a to wydaje się bardzo blisko., obawia się Pierre Gasly, który jednak mierzy jeszcze wyżej. Nie jest niemożliwe, abyśmy nadrobili zaległości Alfa Romeo na szóste miejsce, ale może to być skomplikowane i zależeć od bardzo dobrego zakończenia sezonu. Musimy starać się zdobywać punkty obydwoma samochodami tak często, jak to możliwe, nawet jeśli nie jest to łatwe. »

Kontynuuj dobrą dynamikę Gasly

Pierre Gasly, lider zespołu pomimo plotek o odejściu Alpine, stawia przed AlphaTauri wysokie cele. Szóste miejsce wśród producentów, którego właścicielem była Alfa Romeo przed Grand Prix Singapuru, traci 6 punktów do włoskiego zespołu. Zakończenie sezonu tournee poza Europą może spowodować przetasowanie kart na torach nieużywanych przez drużynę Formuła 1 przez 3 lata. „Nie zmienia to naszego podejścia do każdego weekendu wyścigowego, które polega na tym, aby wyciągnąć jak najwięcej z samochodu i zrobić wszystko jak najlepiej jako zespół.– oznajmił Francuz. Przyjeżdżamy w ostatniej części sezonu, poza Europę. Są to bardzo różne tory, których nie znamy, a także te bliżej domu. Od kilku lat nie ścigaliśmy się w Japonii i Singapurze. Dlatego wszystko może się zdarzyć. »

Zdobywszy punkty w dwóch z trzech ostatnich wyścigów, Pierre Gasly chciałby to zrobić „kontynuuj ten bardziej pozytywny trend zapoczątkowany w Spa. » Norman powróci na tor w Marina Bay, który docenia pomimo fizycznego wyzwania, jakie stanowi. „Gdy ostatni raz ścigaliśmy się tam w 2019 roku, ukończyłem wyścig z punktacją. To bardzo techniczny tor, z dużą ilością zakrętów, dużym tempem i bardzo krętym” – wyjaśnia francuski kierowca. To skomplikowany tor uliczny: nie można popełnić żadnego błędu, to wyzwanie pod względem koncentracji. Powinniśmy również wprowadzić ewolucję aerodynamiki na ten wyścig, więc zobaczymy, co to przyniesie pod względem osiągów. »

CZYTAJ TAKŻE > Mistrz Maxa Verstappena w Singapurze, jeśli…

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz