Luca de Meo: „Piękna historia do opowiedzenia”

Obecny w Monza, aby zaprezentować projekt Alpine Zespół F1 podczas małej konferencji prasowej, na którą zaproszono AUTOhebdo, nowy siłacz Losange udaje miłośnika tego samochodu.

opublikowany 10/09/2020 à 13:30

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Luca de Meo: „Piękna historia do opowiedzenia”

Dlaczego zdecydowałeś się zmienić nazwę zespołu? Renault en Alpine F1 Zespół?

F1 musi być mistrzostwem producentów z udziałem prestiżowych marek, które stworzyły historię tej kategorii, ale szerzej historię samochodu. Musi istnieć możliwy związek między niedzielnymi wynikami a poniedziałkową sprzedażą. Fizyczne połączenie, które klient może zobaczyć i dotknąć na ulicy. Tak to działa Ferrari, Mercedes et Aston Martin. Alpine wpisuje się w tego ducha, włączając oczywiście współpracę z Renault jako producentem silników. To wybór wpisany w ogłoszoną kilka dni temu ideę reorganizacji grupy. RobimyAlpine jeden z naszych podmiotów gospodarczych. Pomysł polega na umieszczeniu F1 w centrum systemu 360° z działaniami związanymi z inżynierią, marką Alpine siebie, produkty i zakład w Dieppe. Czynimy to jednym z filarów strategii naprawczej Renault. Platforma F1 będzie w stanie przyspieszyć rozgłos marki, która jest znacznie bardziej skupiona na Europie, zwłaszcza we Francji. Jestem przekonany, że zapewni to trwałość działań w zakresie sportów motorowych. Każdy producent przeżywa wzloty i upadki, a niektórzy ludzie niekoniecznie podzielają pasję do sportów motorowych. Traktują konkurencję jedynie jako element kosztowy. Chcę go przekształcić, aby zintegrować go z nowym modelem biznesowym.

Renault potwierdziło swoje długoterminowe zaangażowanie w F1, ale czy zostało ono przejęte w wyniku ciężkiej walki wewnętrznej?

Zawsze prowadzimy dyskusje na te tematy, zwłaszcza w tak trudnym klimacie gospodarczym. Najłatwiej byłoby uznać bieganie za drogie hobby. Ale jestem miłośnikiem samochodów i nie będę tym, który położy kres 43-letniej obecności Renault w F1. Jestem tutaj, aby rozpocząć nową dynamikę. Czasami nie trzeba zmieniać składników, wystarczy połączyć je w inny sposób, aby stworzyć nowy przepis.

Cały artykuł znajdziesz w AUTOhebdo nr 2277 dostępnym w wersja cyfrowa i w kioskach.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz