Marcus Ericsson, 40 lat po zwycięstwie Ronniego Petersona

Szwed z Caterham, Marcus Ericsson, wystartuje na torze w Monako w przyszły weekend, 40 lat po zwycięstwie zmarłego Ronniego Petersona i jego Lotusa.

opublikowany 19/05/2014 à 11:58

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Marcus Ericsson, 40 lat po zwycięstwie Ronniego Petersona

W 1974 r. Ronnie Peterson, wówczas kierowca Lotusa od 1973 r., wygrał słynne Grand Prix Monako za kierownicą swojego Lotusa 72 napędzanego silnikiem Forda, a w trakcie sezonu powrócił do służby po niepowodzeniu wersji 76. 40 lat po triumfie zmarłego Szweda, który zginął w wypadku, w którym brał udział podczas rozpoczęcia Grand Prix Włoch w 1978 r., Marcus Ericsson będzie kontynuował historię F1 Szwedka na ulicach Księstwa.

To będzie także wyjątkowy wyścig dla wszystkich szwedzkich fanów, wyjaśnia młody rekrut z zespołu Caterham. To dla mnie ogromny zaszczyt być szwedzkim kierowcą F1 podążającym jego śladami, zwłaszcza że tak jak on i ja pochodzimy z tej samej części Szwecji. Chociaż wiem, że nie będziemy walczyć o zwycięstwo takie jak on, chcę wykonać najlepszą możliwą pracę, aby go uhonorować. Oczywiście pytano mnie, ile Senna dla mnie znaczył w ciągu ostatnich kilku tygodni, ale zawsze odpowiadam, że to Ronnie naprawdę mnie zainspirował, oczywiście nie dlatego, że widziałem jego wyścigi, ale dlatego, że pochodzę ze Szwecji, z Kumli. , Ronnie jest bohaterem. Zaplanowaliśmy w tym tygodniu wiele naprawdę fajnych rzeczy, aby uczcić jego pamięć i jestem pewien, że będzie to emocjonujące przeżycie dla ludzi, którzy są dzisiaj na padoku i będą go wspominać.

Ericsson nie będzie nowicjuszem na ulicach Monako, gdyż Szwed wbił tam swoje koła już w GP2, a w 2012 roku stanął na podium. Czas pokaże, jaki będzie poziom osiągów CT 05, cóż poniżej oczekiwań zespołu Tony’ego Fernandesa i który wydaje się już zostać w tyle przez Marussię MR03. Jeśli Ericsson nie brał udziału w testach w Barcelonie, jego kolega z drużyny Kamui Kobayashi uważa, że ​​sesje w Katalonii umożliwiły określenie nowych możliwości dostosowania się do sytuacji kryzysowej jednomiejscowy wyposażony w turbosprężarkę / hybrydę V6 Renault.

0 Zobacz komentarze)