Mario Isola (Pirelli) „Nie wykryto żadnych ostrzeżeń ani wibracji”

Mario Isola, szef Pirelli, przedstawił oficjalny punkt widzenia jedynego producenta F1 po różnych incydentach, które dotknęły Maxa Verstappena i Lance'a Strolla w Baku.

opublikowany 07/06/2021 à 14:05

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Mario Isola (Pirelli) „Nie wykryto żadnych ostrzeżeń ani wibracji”

Max Verstappen stracił wszystko w Baku na ostatnich okrążeniach. © DPPI / A. Vincent

O oponach Pirelli mówiło się całe miasto w Baku... ale najwyraźniej nie tak, jak liczył włoski producent. Główną ofiarą awarii opony, Max Verstappen (czerwony Byk), który wydawał się być gotowy na kolejne zwycięstwo w tym roku, ale w tym incydencie stracił wszystko.

Prawie identyczny scenariusz wcześniej w przypadku Lance Stroll (Aston Martin), również zmuszony do wycofania się po wypadku na długim pit stopie zaraz po tym, jak zobaczył, jak opona wyzionęła ducha. Wystarczająco, aby nieuchronnie zadawać pytania dotyczące kopert Pirelli.

„Musimy jasno ustalić fakty stojące za incydentami z udziałem Lance’a Strolla i Maxa Verstappena, aby w pełni zrozumieć, co się stało. – podkreślił Mario Isola, szef mediolańskiej firmy.

Na razie możemy powiedzieć, że wykryto również przecięcie na oponie Hamilton oraz że na tym torze prawa tylna opona jest bardziej obciążona niż lewa tylna opona.

Nie wykryto żadnych ostrzeżeń ani wibracji, a żadna z pozostałych opon o podobnym lub większym przebiegu nie wykazywała oznak nadmiernego zużycia. Nie możemy zatem wykluczyć, że szkoda została spowodowana czynnikiem zewnętrznym. Rozumiemy potrzebę odpowiedzi. »

Zapoznaj się z możliwymi uszkodzeniami opon na skutek gruzu na torze. Sytuacja, która we wszystkich przypadkach doprowadziła do dużego odbicia na koniec wyścigu w Azerbejdżanie.

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Azerbejdżanu, przygotowanym przez naszego specjalnego korespondenta w Baku, w numerze AUTO 2315tygodniowo, dostępny dziś wieczorem w wersji cyfrowej oraz w środę w kioskach.

0 Zobacz komentarze)