Zdaniem Mattii Binotto dyrektywa techniczna w obecnej formie nie ma zastosowania

Mattia Binotto uważa, że ​​FIA, próbując zareagować na morświny, była niewłaściwa i że dyrektywy techniczne nie mają zastosowania w obecnym stanie.

opublikowany 22/06/2022 à 10:51

Tomek Trichereau

0 Zobacz komentarze)

Zdaniem Mattii Binotto dyrektywa techniczna w obecnej formie nie ma zastosowania

Mattia Binotto uważa, że ​​FIA ​​pomyliła się w sprawie dyrektywy technicznej. © Foto Xavi Bonilla / DPPI

W Montrealu głównym tematem wszystkich debat była dyrektywa techniczna FIA. Podczas kilku Grand Prix kierowcy i zespoły skarżyli się na wpływ morświnów Mercedes na czele kolejki skarg. W Baku stan pilotów, a w szczególności Lewis Hamilton po tym, jak wyścig w końcu pokonał FIA. Organizacja światowa postanowiła szybko zareagować na ten problem, wysyłając w czwartek 16 czerwca dyrektywę techniczną (TD039), której celem jest uregulowanie kwestii morświnów. Ten nadzwyczajny środek nie przypadł do gustu wszystkim na padoku, takim jak Mattia Binotto. 

Przed Grand Prix Kanady Max Verstappen et Charles Leclerc wyrazili niechęć do tego nowego środka. W niedzielny wieczór główny zespół Monako, Mattia Binotto, nie mógł uniknąć tematu. Próbując tak szybko zareagować na morświna, FIA zaskoczyła wszystkich. Czy jednak na pewno było to najlepsze rozwiązanie? Włoski inżynier nie jest tego zdania.

« Dla nas sprowadza się to do tego, że wytyczne techniczne nie mają zastosowania. Wspomnieliśmy o tym FIA: powodem, dla którego nie mają one zastosowania, jest to, że dyrektywa techniczna ma na celu wyjaśnienie regulaminów lub w jakiś sposób zajęcie się ich wdrażaniem, ale dyrektywa techniczna nie ma na celu zmiany regulaminów », podkreśla Mattia Binotto.

Dla Mattii Binotto te dyrektywy „ zostały wydane omyłkowo »

Nawet jeśli decyzja FIA dotyczy zdrowia kierowców, Mattia Binotto uważa, że ​​Federacja Międzynarodowa powinna była postąpić inaczej. „ Nawet ze względów bezpieczeństwa, co może zrobić FIA? Najpierw należy przeprowadzić konsultacje z CTC (Technicznym Komitetem Doradczym), zmienić regulamin i zwrócić się bezpośrednio do Rady Światowej w celu formalnego zatwierdzenia zmiany przepisu bez konieczności uzyskania zgody zespołów ze względów bezpieczeństwa », Rozwija się włoski. Możliwość, która prawdopodobnie zostanie wykorzystana podczas najbliższej Światowej Rady Samochodowej zaplanowanej przed 10. rundą kalendarza. Formuła 1.

Tymczasem w Montrealu żaden pilot nie został ukarany za nieprzestrzeganie AOM (Aerodynamic Oscillation Metric), czyli maksymalnego progu tolerancji oscylacji pionowych. Deszcz podczas sesji treningowych skłonił FIA do nieinterweniowania. „ Ale nie zmieniamy przepisów dyrektywą techniczną. Dlatego wysłaliśmy to do FIA, dla nas te dyrektywy techniczne nie miały zastosowania. W rzeczywistości uważam, że zostały wydane przez pomyłkę; Po pierwsze uważam, że nie zastosowano systemu metrycznego. Przez weekend dodatkowe wzmocnienia nie były montowane w żadnym samochodzie. Tyle hałasu o nic », wspomina Mattia Binotto. Jeśli Grand Prix Kanady nie było miejscem zmian zapowiedzianych w dyrektywie technicznej, to Silverstone powinno to zrobić.

CZYTAJ TAKŻE > Czy FIA ma prawo interweniować w regulacje dotyczące morświnów?

0 Zobacz komentarze)