Max Verstappen rozczarowany stanowiskiem FIA

W czwartek FIA zdecydowała się zająć stanowisko w sprawie morświnów, które nękają jednomiejscowe samochody. Max Verstappen ubolewał nad decyzją światowego organu, choć niektórym zespołom udało się ją uchylić.

opublikowany 17/06/2022 à 15:43

Tomek Trichereau

0 Zobacz komentarze)

Max Verstappen rozczarowany stanowiskiem FIA

Max Verstappen uważa, że ​​FIA ​​nie powinna była zmieniać swoich planów po skargach Mercedesa. © Foto Xavi Bonilla / DPPI

Niecałe 24 godziny od decyzji FIA już zaczynają padać pierwsze krytyczne uwagi. Dla przypomnienia, organ międzynarodowy postanowił uwzględnić skargi kierowców po Grand Prix Azerbejdżanu i opublikował okólnik, który ma na celu uregulowanie kwestii morświnów w jednomiejscowych pojazdach startowych. Dowiadujemy się z tego, że zostanie określony próg zapadalności na morświny, który zostanie uznany za akceptowalny, „ w oparciu o przyspieszenie pionowe samochodu, które da ilościowe ograniczenie dopuszczalnego poziomu oscylacji pionowych. »

CZYTAJ TAKŻE > Zrozum wszystko na temat okólnika FIA dotyczącego morświnów

Takie ustawienie FIA ​​nie podoba się całemu padokowi. Max Verstappen szybko zareagował. „ Myślę, że to trochę rozczarowujące, że w połowie sezonu następuje ponowna zmiana zasad, powiedziałbym: wyjaśnia Batawianin Biegacz. Nie chodzi nawet o to, żeby mieć na nas większy lub mniejszy wpływ niż inne zespoły, ale nie powinno być tak, że jeden zespół dużo narzeka, a potem nagle zmienia zasady. »

Zespoły muszą same rozwiązać problem Maxa Verstappena 

To " zespół, który dużo narzeka „, nawet jeśli tego nie nazywa, to z całą pewnością tak Mercedes który od Grand Prix Azerbejdżanu aktywnie walczy o stanowisko zajęte przez FIA. Niemiecka drużyna w końcu wygrała sprawę, mimo że jest jedną z drużyn najbardziej dotkniętych morświnem. Dzięki swojej aerodynamicznej koncepcji Silver Arrows dokonali wyboru przed rozpoczęciem sezonu, co zaowocowało ogromnymi podbiciami na prostych.

« Myślę, że jest wiele zespołów, które wykonały niesamowitą robotę, unikając tego rodzaju problemów, więc można je obejść.– mówi Max Verstappen. Jeśli podniesiesz samochód, nie będziesz mieć tych problemów, ale stracisz osiągi. Ale jeśli nie potrafisz odpowiednio zaprojektować samochodu, aby to zrobić, to jest to twoja wina, a nie wina przepisów. Dla mnie to trochę wstyd. »

https://twitter.com/CanalplusF1/status/1535226809310142466

Podczas gdy w Baku zwrócono uwagę na morświny, intensywność tego zjawiska zależy od dostosowania wagonów i konfiguracji torów. Właśnie dlatego Max Verstappen wolałby, aby zespoły same naprawiły tę wadę projektową. „ Oczywiście każdy tor też jest inny, ale myślę, że trochę szkoda go zmieniać w połowie sezonu, a zespoły wyraźnie pokazały, że można jeździć normalnie, a przynajmniej ze znacznie mniejszymi problemami niż inne zespoły », wspomina mistrz świata. Chwila czerwony Byk Decyzja FIA nie powinna mieć dużego wpływu, mistrzostwa 2022 mogą przybrać obrót w ten weekend w Montrealu.

CZYTAJ TAKŻE > FIA podejmuje działania mające na celu ograniczenie morświnów

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz