McLaren-Renault: „Owocna relacja”, ale „różne ambicje”

Cyril Abiteboul wspomina postęp, jaki McLaren poczynił w tym sezonie dzięki francuskiemu silnikowi. 

opublikowany 28/09/2019 à 10:47

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

McLaren-Renault: „Owocna relacja”, ale „różne ambicje”

Małżeństwo z powodów McLaren po kosztownym rozwodzie z Hondą pod koniec 2017 roku, jego stowarzyszenie Renault po raz pierwszy podkreślił wady pomarańczowego podwozia, które zespół Woking sprzedał jako jedno z najlepszych w poprzednich sezonach. 

Przedostatni w rankingu producentów w 2017 roku McLaren awansował na 6. miejsce na koniec kolejnej kampanii. Co najmniej pochlebne stanowisko, biorąc pod uwagę wewnętrzny poziom MCL33. To było konieczne Fernando Alonso dokonywać małych cudów w pierwszych Grand Prix i zbierać cenne punkty. 

Jednak w tym sezonie postęp McLarena jest więcej niż widoczny, a zespół obecnie wyprzedza fabryczny zespół producenta silników Renault, zajmując 4. miejsce w mistrzostwach producentów. Obaj partnerzy rozmawiali o możliwości kontynuowania stowarzyszenia po zakończeniu obecnej umowy, która wygasa w 2020 roku. Jednak rozbieżne punkty widzenia przypieczętowały koniec tego związku.

« Od początku naszej współpracy McLaren awansował z 9. na 4. miejsce w Mistrzostwach Producentów, przypomniał Cyril Abiteboul, dyrektor generalny Renault Sport Racing. Możemy zatem mówić o owocnej relacji. Patrząc poza obecną umowę, na rok 2021, okazało się, że Renault i McLaren mieli różne ambicje dotyczące swojej relacji.

Wszystkie elementy składające się na tę decyzję były rozważane i ważone przez kilka tygodni do tego stopnia, że ​​rok 2021 będzie kluczowym sezonem dla wszystkich zespołów i ważne jest, aby dziś mieć bardziej precyzyjną wizję obecnych mocnych stron i ambicji.

Decyzja ta jest zgodna z wyborem Renault, aby być kompletnym zespołem z ambicjami powrotu do czołówki. Renault będzie nadal wywiązywać się ze swoich zobowiązań wobec McLaren Racing w przyszłym sezonie, jak zawsze miało to miejsce w całej swojej długiej historii jako producenta silników. ". 

Potencjalnie mając tylko jeden zespół do władzy, wciąż zastanawiamy się, czy w 2021 roku Renault nie będzie nieco odizolowane politycznie i sportowo.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz