Czy wszystkie środki są dobre do znalezienia wydajności w Formuła 1 ? W domu Mercedes w każdym razie w Baku podjęto ryzyko. Na ulicach stolicy Azerbejdżanu testowano W13 i jego kierowców. Ofiary znacznych zbiórek i kopnięć, George Russell i Lewis Hamilton musiał przeciwstawić się bólowi. Silver Arrows próbowali zastosować ekstremalne strojenie, aby uzyskać osiągi kosztem komfortu kierowcy.
Dyrektor ds. strategii Mercedesa, James Vowles, przyznaje, że wybór ustawień nie był właściwy dla kierowców. „Za bardzo popchnęliśmy pakiet i naszych kierowców. Narażamy je na znaczny dyskomfort i po prostu nie możemy tego powtórzyć. Nie tylko nasi piloci cierpią. W mediach można zobaczyć wiele komentarzy kilku pilotów, którzy również odczuwają dyskomfort i ból. Teraz mamy obowiązek dopilnować, aby taka sytuacja się nie powtórzyła. »
Podczas Grand Prix Lewis Hamilton kilkakrotnie skarżył się na problemy z plecami i miał wszelkie trudności na świecie, aby wydostać się z wyścigu jednomiejscowy. Ale James Vowles dał jasno do zrozumienia, że Hamilton doszedł do siebie po weekendzie w Baku i „wrócę do samochodu w Montrealu”, zanim przyznał, że Mercedesa nie stać na powtórzenie tego typu występów w przyszłości.
Mercedes spodziewa się, że w Kanadzie będzie mniej cierpiał
Po powrocie do Kanady, na torze, który powinien mniej sprzyjać zbiórkom, James Volwes spodziewa się, że Mercedes zbliży się nieco do Ferrari et czerwony Byk. „Myślę, że zawsze będziemy mieli pakiet, który nie będzie regularnie na czele. Red Bull i Ferrari zawsze będą punktami odniesienia, z którymi musimy się porównywać. Myślę jednak, że duża różnica widoczna podczas kwalifikacji w Baku nie będzie tak duża w Montrealu. Sytuacja spadnie z tego, co było wcześniej, i jestem pewien, że dzięki temu wykonamy małe kroki i zmiany, które popchną nas do przodu. »
Pomimo problemów, jakie spotkały w Baku, Mercedesowi udało się zająć 3. i 4. miejsce, co przybliża ich w rankingach konstruktorów do Ferrari. Niemiecka drużyna traci 39 punktów do Scuderii, mimo że w tym sezonie nie ma na koncie żadnych zwycięstw ani pole position.
CZYTAJ TAKŻE > Toto Wolff zapewnia nas, że w przypadku W13 nic nie jest stałe
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
YVES CHAMPOD
16 o 06:2022
3 razy po 1 godzinę testów, żeby nie próbować sprawić, że Mercedes „poleci” trochę wyżej? ! ? . . . . . . . . . . . . Ilu inżynierów i komputerów, a tak słaby wynik! . . .