Mercedes liczy na ewolucję swojego W13, aby osiągnąć postęp w Austin

Samochody W13 Lewisa Hamiltona i George’a Russella zostaną wyposażone w nowy, lżejszy pakiet aerodynamiczny podczas Grand Prix Stanów Zjednoczonych, co jest najnowszym rozwiązaniem zaplanowanym przez Mercedesa na rok 2022.

opublikowany 18/10/2022 à 18:08

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Mercedes liczy na ewolucję swojego W13, aby osiągnąć postęp w Austin

Inżynierowie pracują do końca sezonu nad udoskonaleniem Srebrnej Strzały. © Mercedes F1

Marka Star i tor Circuit of the Americas (COTA), to piękna historia, która trwa od 2014 roku w Formuła 1, Rzeczywiście, Mercedes pięciokrotnie wygrał tam Grand Prix Stanów Zjednoczonych, z czego cztery z Lewis Hamilton (od 2014 do 2017). To były dobre czasy, kiedy niemiecka marka była nie do pokonania na tym pagórkowatym torze o długości 5,513 km.

Od czasu pojawienia się czerwony Byk w 2021 r. nie jest już tak różowo. Mercedes walczy z outsiderami i zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji konstruktorów, ze znaczną stratą Ferrari na drugim miejscu (różnica 67 punktów).

Jednakże Srebrne Strzały obstawiają duże nadzieje na wprowadzenie rozwiązań aerodynamicznych poprawiających osiągi samochodów w Teksasie. „Nasza ostatnia aktualizacja w tym roku zostanie przeniesiona do Austin, potwierdza Toto Wolff, szef Mercedesa. Nie zmieni to radykalnie naszego losu, ale mamy nadzieję, że pozwoli nam zrobić krok do przodu i zbliżyć się do przywódców. »

Dyrektor ds. inżynierii, Andrew Shovlin, szczegółowo opisuje charakter nowego pakietu opracowanego przez techników w fabryce w Brackley. „Usunęliśmy obciążenie niektórych komponentów, co powinno zbliżyć samochód do limitu masy (minimalna dopuszczalna masa to 798 kg. Przyp. red.). »

Wyboisty asfalt płatał figle Mercedesowi w 2021 roku, a Lewis Hamilton nie był w stanie dogonić Red Bulla Max Verstappen. „To trudny tor, a w zeszłym roku był dla nas jeszcze trudniejszy. Było bardzo wyboiście, opony mocno się przegrzewały, a na miękkich oponach nie radziliśmy sobie tak dobrze, jak Red Bull.

Trochę zmienili nawierzchnię, więc mam nadzieję, że problemy z nierównościami będą trochę mniejsze, ale w tym roku naprawdę trudne jest przewidzenie, gdzie się znajdujesz, zanim zaczniesz testować. »

CZYTAJ TAKŻE > Gorące tematy Red Bulla na pierwszej stronie AUTOhebdo nr 2384

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)