Mercedes liczy na bardziej konsekwentne W10 na oponach Pirelli

James Allison, dyrektor techniczny Mercedesa i Andy Cowell, menadżer silnika, komentują pracę wykonaną zimą przez mistrzów świata, aby jak najlepiej udoskonalić W10.

opublikowany 13/02/2019 à 11:40

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Mercedes liczy na bardziej konsekwentne W10 na oponach Pirelli

W przypadku W08 i W09, gdzie sterowniki czasami miały pewne trudności ze znalezieniem niezbędnej spójności, Mercedes próbowałem pracować nad tym punktem, aby zaoferować W10 tak proste, jak to możliwe na wszystkich trasach kalendarza.

James Allison, dyrektor techniczny drużyny mistrzów świata, szczegółowo wyjaśnia na marginesie prezentacja jednomiejscowego samochodu 2019 w najbliższą środę prace prowadzone w okresie zimowym.

„Prowadzenie W09 było dużą poprawą w stosunku do W08, co było raczej niezwykłe. W ostatnich latach udało nam się być konkurencyjnymi na skomplikowanych dla nas torach.

Jednak pomimo tej poprawy nadal nie byliśmy tak dobrzy, jak niektórzy z naszych konkurentów, w utrzymywaniu osiągów tylnych opon. Ciężko pracowaliśmy nad charakterystyką zawieszenia i aerodynamiką, aby uzyskać samochód bardziej spójny z oponami.

Mamy nadzieję, że wystarczy to, abyśmy mogli być konkurencyjni we wszystkich fazach wyścigu i na każdym torze w kalendarzu. Choć na rok 10 minimalny limit masy został podwyższony o 2019 kg, redukcja masy pozostaje prawdziwym wyzwaniem dla obecnej generacji samochodów osobowych. F1.

Komponenty, które naszym zdaniem zostały w 2018 roku zoptymalizowane do granic możliwości, zostały pobrane pojedynczo i poddane ponownej analizie w celu zmniejszenia ich masy. Niektóre składniki zostały zmniejszone o pół kilo, gigantyczny krok, inne o kilka gramów.

Ale razem na te wszystkie małe sukcesy kumuluje się kilka kilogramów, których strata została następnie przekształcona w zyski w zakresie aerodynamiki, zawieszenia i jednostki napędowej. »

W10 zachowa ten sam rozstaw osi, co jego poprzednik i będzie charakteryzował się aerodynamiką zaprojektowaną zgodnie z przepisami technicznymi zmienionymi na rok 2019, obejmującą przedefiniowane przednie i tylne błotniki.

Zmieniono także silnik

Podstawowym elementem sukcesu Mercedesa w ostatnich latach jest niemiecki turbo/hybrydowy zespół napędowy V6, który również tej zimy przeszedł kilka modyfikacji, aby zachować zalety obserwowane w ostatnich latach, ale także przeciwstawić się ofensywom Ferrari, którego blok poczynił znaczne postępy.

„Wprowadziliśmy zmiany w architekturze chłodzenia bloku, co, miejmy nadzieję, zapewni samochodowi przewagę aerodynamiczną, a także wydajność, wyjaśnia Andy Cowell, dyrektor generalny ds. układów napędowych.

Pracowaliśmy nad efektywnością spalania i systemem ERS. Połączenie turbosprężarki i MGU-H, falownika, akumulatorów i MGU-K: cały ten system może teraz działać wydajniej i pomagać w wykorzystywaniu energii podczas wyścigu. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz