Wieczór w Abu Zabi, gdzie rozegrano ostatnie Grand Prix sezonu 2021, będzie długi, mimo zwycięstwa i koronacji Max Verstappen, Mercedes postanowił złożyć skargę na Batawiana i czerwony Byk według jego personelu za różne przestępstwa.
Jedno z nich dotyczyło wznowienia wyścigu po interwencji samochodu bezpieczeństwa. Tak więc na drugiej pozycji Max Verstappen zajął najwyższe miejsce Lewis Hamilton. Mercedes uznał, że Holender wyprzedził swojego kierowcę i naruszył artykuł 48.8 regulaminu FIA, zgodnie z którym „ żaden kierowca nie może wyprzedzić innego samochodu na torze, włączając samochód bezpieczeństwa, dopóki nie przekroczy linii mety po raz pierwszy po ponownym zjechaniu samochodu bezpieczeństwa do boksów. ".
Rozumiemy, że niemiecki zespół otrzymał pierwszą odpowiedź od FIA. Kierownictwo wyścigu uznało protest za dopuszczalny, ale ostatecznie zdecydowało się zwolnić Mercedesa.
Obecny także przed panelem komisarzy w związku z dwiema innymi skargami dotyczącymi możliwych naruszeń artykułów 48.8 i 48.12 regulaminu, Mercedes nie wygrał swojej sprawy. Zgodnie z artykułem FIA 15.3 „ pozwala dyrektorowi wyścigu kontrolować użycie samochodu bezpieczeństwa, co w naszym rozumieniu obejmuje jego rozmieszczanie i usuwanie (z toru).
Mimo że artykuł 48.12 nie został w pełni zastosowany, jeśli chodzi o powrót samochodu bezpieczeństwa do boksów na koniec następnego okrążenia, zastosowanie ma artykuł 48.13 i po wyświetleniu komunikatu „Samochód bezpieczeństwa na tym okrążeniu” (Koniec samochodu bezpieczeństwa. Wyd.) został wyświetlony, po zakończeniu danego okrążenia należy obowiązkowo wjechać samochodem bezpieczeństwa. »
Jeśli okaże się, że się to potwierdziło, romans może potrwać jeszcze jakiś czas. Mercedes rzeczywiście potwierdził zamiar odwołania się od decyzji wydanej przez FIA i kierownictwo wyścigu.
CZYTAJ TAKŻE > Mercedes składa skargę na Verstappena i Red Bulla
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Rogera Lee Meyzindiego
12 o 12:2021
A potem powiemy, że FIA faworyzuje Mercedesa?