Mercedes szczegółowo opisuje zmiany techniczne F1 w 2021 roku

James Allison, dyrektor techniczny Étoile, twierdzi, że docisk aerodynamiczny nowych jednomiejscowych samochodów będzie podobny do docisku samochodów na rok 2019. 

opublikowany 27/01/2021 à 15:54

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Mercedes szczegółowo opisuje zmiany techniczne F1 w 2021 roku

Wizualnie i na papierze jednomiejscowe samochody 2021 będą bardzo przypominać swoich poprzedników. Jednak kilka zmian wprowadzonych do przepisów technicznych, mających na celu spowolnienie odnotowywanych każdego roku przyrostów aerodynamiki i zachowanie opon Pirelli, nie jest tak trywialnych, jak się wydaje. 

Zmuszone do przełożenia o rok zaplanowanej pierwotnie na ten sezon rewolucji aerodynamicznej ze względu na pandemię Covid-19, władze początkowo chciały utrzymać stabilne specyfikacje techniczne, chcąc kontrolować koszty. 

Jednakże wprowadzono kilka poprawek, aby chronić opony Pirelli, szczególnie po serii spektakularnych przebić, które miały miejsce podczas GP z okazji 70. rocznicy powstania opony Pirelli zeszłego lata. 

James Allison, dyrektor techniczny ds Mercedes, wyjaśnia, że ​​te zmiany nie są tylko kosmetyczne. 

« Wprowadzono 4 znaczne zmiany aerodynamiczne– wyjaśnia brytyjski inżynier. Główna zmiana dotyczy tylnej części płaskiego dna, które zostało strugane i nacięte na poziomie tylnych opon. Kiedy spojrzysz na ten obszar, nie wydaje się on ogromny, ale jeśli usuniesz go w całości, oznacza to całkowitą stratę czasu wynoszącą jedną sekundę na okrążenie. 

Do tego dochodzą trzy inne zmiany. Przede wszystkim o kilka milimetrów zmniejszono rozpiętość małych żeberek znajdujących się na kanałach tylnego hamulca. Tutaj znowu nie wydaje się to dużo, ale mówimy o potężnych dodatkach, które wpływają na ogólną konkurencyjność samochodu. 

Z tyłu deflektory dyfuzora zostały skrócone i nie sięgają już tak blisko podłoża, jak w przeszłości. W rezultacie nie są już w stanie generować takich samych osiągów aerodynamicznych jak w przeszłości. 

Wreszcie, w przedniej części podłogi nie są już dozwolone otwory wentylacyjne wywiercone na poziomie bocznych deflektorów, co również prowadzi do utraty podparcia. 

Łącznie te 4 zmiany przywracają poziom wsparcia podobny do tego z 2019 r ".  

W 2021 roku zespoły otrzymają także nową oponę Pirelli, o 3 kilogramy cięższą i trwalszą. Zespoły miały okazję odkryć to w zeszłym roku w Portimão, a następnie przetestować je ponownie w Bahrajnie, a następnie w Abu Zabi.

« Opony te będą miały wpływ na osiągi samochodu i sposób, w jaki zestroimy platformę aerodynamiczną samochodu. », komentuje także Allison. 

W wyniku tych zmian nowe jednomiejscowe bolidy będą o 6 kilogramów cięższe od samochodów wystawionych w 2020 roku. Możemy się założyć, że Mercedes i inne zespoły zrobią wszystko, co w ich mocy, aby odzyskać osiągi utracone w przepisach pole. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz