Wizualnie i na papierze jednomiejscowe samochody 2021 będą bardzo przypominać swoich poprzedników. Jednak kilka zmian wprowadzonych do przepisów technicznych, mających na celu spowolnienie odnotowywanych każdego roku przyrostów aerodynamiki i zachowanie opon Pirelli, nie jest tak trywialnych, jak się wydaje.
Zmuszone do przełożenia o rok zaplanowanej pierwotnie na ten sezon rewolucji aerodynamicznej ze względu na pandemię Covid-19, władze początkowo chciały utrzymać stabilne specyfikacje techniczne, chcąc kontrolować koszty.
Jednakże wprowadzono kilka poprawek, aby chronić opony Pirelli, szczególnie po serii spektakularnych przebić, które miały miejsce podczas GP z okazji 70. rocznicy powstania opony Pirelli zeszłego lata.
James Allison, dyrektor techniczny ds Mercedes, wyjaśnia, że te zmiany nie są tylko kosmetyczne.
« Wprowadzono 4 znaczne zmiany aerodynamiczne– wyjaśnia brytyjski inżynier. Główna zmiana dotyczy tylnej części płaskiego dna, które zostało strugane i nacięte na poziomie tylnych opon. Kiedy spojrzysz na ten obszar, nie wydaje się on ogromny, ale jeśli usuniesz go w całości, oznacza to całkowitą stratę czasu wynoszącą jedną sekundę na okrążenie.
Do tego dochodzą trzy inne zmiany. Przede wszystkim o kilka milimetrów zmniejszono rozpiętość małych żeberek znajdujących się na kanałach tylnego hamulca. Tutaj znowu nie wydaje się to dużo, ale mówimy o potężnych dodatkach, które wpływają na ogólną konkurencyjność samochodu.
Z tyłu deflektory dyfuzora zostały skrócone i nie sięgają już tak blisko podłoża, jak w przeszłości. W rezultacie nie są już w stanie generować takich samych osiągów aerodynamicznych jak w przeszłości.
Wreszcie, w przedniej części podłogi nie są już dozwolone otwory wentylacyjne wywiercone na poziomie bocznych deflektorów, co również prowadzi do utraty podparcia.
Łącznie te 4 zmiany przywracają poziom wsparcia podobny do tego z 2019 r ".
W 2021 roku zespoły otrzymają także nową oponę Pirelli, o 3 kilogramy cięższą i trwalszą. Zespoły miały okazję odkryć to w zeszłym roku w Portimão, a następnie przetestować je ponownie w Bahrajnie, a następnie w Abu Zabi.
« Opony te będą miały wpływ na osiągi samochodu i sposób, w jaki zestroimy platformę aerodynamiczną samochodu. », komentuje także Allison.
W wyniku tych zmian nowe jednomiejscowe bolidy będą o 6 kilogramów cięższe od samochodów wystawionych w 2020 roku. Możemy się założyć, że Mercedes i inne zespoły zrobią wszystko, co w ich mocy, aby odzyskać osiągi utracone w przepisach pole.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)