Mercedes i powracający problem oporu aerodynamicznego

Niezdolny do wyprzedzania na prostej podczas Grand Prix Japonii na torze Suzuka, Mercedes wyjaśnił, że w swoim samochodzie nadal odczuwa duży opór aerodynamiczny, a także, że nie postawił na ustawienia ze zbyt dużą siłą docisku.

opublikowany 12/10/2022 à 18:38

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Mercedes i powracający problem oporu aerodynamicznego

Ustawienie ze zbyt dużą siłą docisku uniemożliwiło Mercedesowi wspięcie się wyżej w hierarchii w Japonii © Antonin Vincent / DPPI

Mercedes doświadczy w tym sezonie dwóch problemów: pierwszego związanego z morświnem i drugiego związanego z oporem aerodynamicznym. Od początku mistrzostw Srebrne Strzały są jednym z najwolniejszych samochodów w stawce. Poważna wada, która w ostatni weekend na Suzuce ponownie płatała figle niemieckiej drużynie. Zablokowany z tyłu Esteban Ocon przez 40 minut, Lewis Hamilton nigdy nie był w stanie znaleźć dogodnej sytuacji dla Francuza, mimo że był znacznie szybszy na zakrętach.

Andrew Shovlin, szef inżynierii w Mercedesie, w prostej linii wyjaśnił przyczyny trudności W13. „Postanowiliśmy utrzymać najwyższy poziom wsparcia– zwierzył się brytyjski inżynier. Częścią tej decyzji było to, że zapewniło nam to najlepsze czasy okrążeń w warunkach wyścigowych, gdzie mieliśmy do czynienia z dużą degradacją na suchej nawierzchni, ale widzieliśmy też, że w niedzielę padał deszcz i pomyśleliśmy, że w wyścigu na mokrej nawierzchni może być korzyść. »

Mercedes przegapił DRS…

Problem: DRS nigdy nie został włączony i pomimo deszczu deficyt prędkości maksymalnej był zbyt duży, aby mieć nadzieję na wyprzedzenie na Suzuce. „Wyprzedzanie było bardzo, bardzo trudne i być może właściwą decyzją byłoby ustawienie niższej siły docisku. Jednak w zasadzie jedną z rzeczy, które musimy ulepszyć w samochodzie na przyszły rok, jest zwiększenie siły docisku samochodu przy mniejszym oporze, dzięki czemu będziemy mogli ścigać się z lżejszymi skrzydłami i zachować konkurencyjność w zakrętach. »

Na torze, który spodziewał się trudności, Mercedes mógł regularnie stanąć na podium przy mokrej nawierzchni. Niestety Lewisowi Hamiltonowi i George’owi Russellowi nie udało się awansować w rankingach tak szybko, jak oczekiwano. Brytyjczyk zmierzył się z zaciekłym Estebanem Oconem, który znakomicie obronił swoją 4. pozycję.

Bez zwycięstwa Mercedesa w tym sezonie?

Zdaniem Andrew Shovlina siedmiokrotny mistrz świata mógłby wyprzedzić Francuza, gdyby wyścig trwał kilka okrążeń więcej. „Wydawało się, że degradacja jest lepsza, opony Estebana [Ocona] straciłyby tempo. Być może dałoby nam to szansę na przejście. Ale dużym problemem było to, że DRS nie został włączony, a nasza prędkość na prostych nie była tak wysoka jak w przypadkuAlpine a na takim torze jedynym sposobem na wyprzedzenie jest wyprzedzenie na prostych. »

Wciąż bez zwycięstwa w 4 Grand Prix na koniec sezonu, widmo białego sezonu dla Mercedesa szybko się zbliża. Biorąc pod uwagę trudności W13 na szybkich torach, trudno wyobrazić sobie zwycięstwo Srebrnych Strzał do końca mistrzostw... 

CZYTAJ TAKŻE > Pobity przez Alpine, Mercedes obwinia brak prędkości maksymalnej

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz