Zakaz tuneli aerodynamicznych F1 nie wydaje się odpowiadać gustowi niektórych menadżerów zespołów. Tak wynika z pytań zadanych wczoraj na konferencji prasowej w Singapurze, gdzie temat powrócił w czasie, gdy badano możliwości obniżenia kosztów w tej dyscyplinie.
"Osobiście uważam nie powinniśmy tego zakazywać, nie dlatego, że mamy tunel aerodynamiczny, który działa bardzo dobrze. Nie sądzę, że jest to właściwa metoda. Wszystko, czego zakazaliśmy w przeszłości, zawsze wracało i było droższe. Więc myślę, że musimy znaleźć równowagę pomiędzy różnymi dostępnymi narzędziami. » uważa Monisha Kaltenborn, szefowa zespołu Sauber.
Claire Williams, zastępca szefa zespołu Williams F1 Team i Toto Wolff, Reżyser Mercedes-Benz Motorsport, oprócz poczynionych znacznych inwestycji, poprawia także aspekt bezpieczeństwa zapewniany przez to narzędzie.
„Mamy dwa tunele w Grove i przywiązujemy do nich dużą wagę jako narzędzia do rozwoju naszych samochodów wyścigowych, umożliwiającego sprawdzanie części, które opracowujemy w fabryce, zanim wypuścimy je na tor. Wierzymy, że jest w tym element bezpieczeństwa nie będziemy głosować za zakazem tuneli aerodynamicznych w Formule XNUMX. Wyrażamy się w tej kwestii bardzo jasno. » – mówi Claire Williams.
Skomentuj ten artykuł! 0