Mercedes wyjaśnia powody zmiany silnika Lewisa Hamiltona

Niemiecki producent niepokoi nadmierne i wciąż nierozwiązane zużycie swojego bloku termicznego.

opublikowany 12/11/2021 à 19:12

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Mercedes wyjaśnia powody zmiany silnika Lewisa Hamiltona

Nowa kara na starcie dla Hamiltona w ten weekend / © DPPI

Co się dzieje o godz Mercedes ? Niezbędny punkt odniesienia pod względem mocy i niezawodności silnika od początku ery pojazdów hybrydowych, która rozpoczęła się w 2014 r., niemiecki producent zużywa w tym sezonie hybrydy V6 z turbodoładowaniem, podobnie jak Honda podczas jej nieudanego powrotu.

Alors, że Valtteri Bottas korzystał już z 6 silników spalinowych (ICE), Lewis Hamilton właśnie wziąłem piąty egzemplarz w Brazylii w ten piątek, drugi egzemplarz powyżej limitu dozwolonego przez przepisy sportowe.

To wyprzedzanie spowoduje spadek o 5 miejsc na starcie niedzielnego Grand Prix São Paulo. Toto Wolff, szef zespołu Mercedesa, wyjaśnił przez mikrofon Sky Sports F1, przyczyny tej nowej zmiany.

« Silnik ulega pogorszeniu, a moc będzie nadal słabnąć od teraz do końca sezonu, szczegółowo opisał austriacki menadżer. Nie wiemy jeszcze dlaczego, ale widzimy, że moc maleje ".

W ostatnich latach obserwowaliśmy spadek liczby kilowatów po przejechaniu 1 kilometrów. W tym roku pogorszenie jest bardziej wyraźne i zjawisko narasta z weekendu na weekend.

Bez nowego silnika nie radzilibyśmy sobie dobrze w Arabii Saudyjskiej i Abu Zabi ".

Hamilton ma teraz w swojej flocie dwa silniki: ten zainstalowany w Turcji, gdzie spadł o 10 miejsc na starcie, oraz ten wprowadzony w Brazylii.

Wolff uważa, że ​​trzecia w tym roku runda Sprintu, która odbędzie się w sobotę na torze Interlagos, będzie najlepszą okazją do zainstalowania nowego silnika V3 z tyłu brytyjskiego W6.

Rzeczywiście kara będzie obowiązywać dopiero w niedzielę, pozostawiając Hamiltona, który podpisał kontrakt najlepszy czas w pierwszym treningu wolnym w ten piątek, aby zdominować kwalifikacje i zgarnąć 3 punkty przyznane zwycięzcy sprintu, zanim ponownie wyląduje na starcie.

Cóż, taka jest teoria.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)