Czy Mercedes może odnieść zwycięstwo w Belgii?

W każdy wtorek dwóch naszych reporterów koncentruje się na gorącej debacie chwili. W tym tygodniu zastanawiamy się, czy Mercedes może ogłosić zwycięstwo w Grand Prix Belgii?

opublikowany 23/08/2022 à 10:30

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Czy Mercedes może odnieść zwycięstwo w Belgii?

Czy Mercedes może odnieść zwycięstwo w Belgii? ©DPPI

Fakty : Po skomplikowanym początku sezonu Mercedes wygląda na to, że odzyskał znaczną część formy. Podczas Grand Prix poprzedzających letnią przerwę Srebrne Strzały znacznie zbliżyły się do Ferrari et czerwony Byk do tego stopnia, że ​​pod koniec lipca walczył o pole position jak George Russell na Węgrzech. Zatem po osiągnięciu dna lub prawie Toto Wolff i czy jego ludzie mogą zaprosić się na bitwę o zwycięstwo w Belgii w ten weekend?

TAK, przez GONZALO FORBES

W crescendo. Tak można opisać pierwszą część sezonu Mercedesa. Porzucony w Bahrajnie przez Red Bull i Ferrari zespół z Brackley spędził pierwszą połowę sezonu na nadrabianiu zaległości, zamiast walczyć o czołowe pozycje.

Jednak Srebrne Strzały miały za sobą wspaniałe lato z dwoma miejscami na podium dla George'a Russella, a zwłaszcza pięcioma z rzędu Lewis Hamilton w tym najnowszy na Węgrzech. Poza tym Mercedes pokazał zupełnie inne oblicze w porównaniu z początkiem sezonu, kiedy, powiedzmy, pozostawał w tyle. W ciągu ostatnich pięciu Grand Prix tylko Red Bull i jego 139 punktów radzili sobie lepiej niż gang Toto Wolff ze 135 punktami. Co więcej, Mercedes odzyskał część swojej świetności na Hungaroringu pierwsze pole position w tym roku dla Niemców dzięki George’owi Russellowi. Wystarczająco, aby teraz marzyć o zwycięstwie? Po stronie Mercedesa na razie gramy kartą pokory.

« Myślę, że musimy zachować pokorę, patrzeć weekend po weekendzie, uczyć się i eksperymentować., awansował Toto Wolff po podwójnym podium na Węgrzech (Hamilton 2e, Russel 3e). Mistrzostwa w tym roku będą trudne, więc w pewnym sensie jesteśmy w sytuacji, w której możemy spróbować tego, co zrobiliśmy w piątek, chociaż czasami jest to frustrujące, a następnie zobaczyć, czy jesteśmy na pozycji, na której możemy walczyć o zwycięstwo. zwycięstwa na koniec sezonu. "

Wykorzystywanie weekendów jeden po drugim to strategia zastosowana przez niemieckiego producenta w roku, w którym wyzwań było więcej niż zwykle. Dzięki znacznie wydajniejszemu W13 niż 5 miesięcy temu i serii bardzo dobrych wyników, w tym podium i pole position, a także bardzo dobremu tempu w wyścigu, wydaje się, że Mercedes odzyskał dynamikę. Czas pokaże, czy wysiłki poczynione w ciągu ostatnich sześciu miesięcy zostaną nagrodzone długo oczekiwanym pierwszym zwycięstwem w roku finansowym 2022. Jedno jest w każdym razie pewne, Niemcy znacznie zbliżyli się do czołowej grupy i są obecnie postrzegane jako realne zagrożenie.

Na Węgrzech George Russell zapewnił Mercedesowi pierwsze w tym roku pole position. ©DPPI/J. Filipiński

NIE, przez DORIANA GRANGIERA

Zwycięstwo: to ostatni krok, jaki Mercedes musi wykonać, zanim Niemcy ponownie znajdą się w czołówce. Jeśli Srebrne Strzały od początku sezonu robią ciągłe postępy, umyka im jeszcze tylko najwyższy stopień podium. Moim zdaniem nie ma prawie żadnych wątpliwości, że Mercedes wygra Grand Prix do Abu Zabi… ale nie stanie się to na Spa-Francorchamps.

Uwaga: nie kwestionuję zdolności Lewisa Hamiltona i George'a Russella do popchnięcia swojej maszyny do zwycięstwa w Belgii. Jednak z perspektywy czasu i odrobiny refleksji, sukces na terenie Ardenów wydaje się trudny do osiągnięcia. Główną przeszkodą jest charakter trasy, który może sprawić W13 pewne trudności. Spa to tor, na którym różnica wysokości wynosi ponad 100 metrów: każdy zakręt ma inną wysokość i jest różnica wysokości, więc są podskoki. Wada, którą Mercedesowi z pewnością udało się złagodzić, ale nie całkowicie usunąć. A podczas wspinaczki na Raidillon może cię trochę zaboleć tyłek…

Aby zademonstrować mój pesymizm, podam bardziej konkretny i niedawny przykład: Grand Prix Austrii rozegrane na początku lipca. Tor Spielberga ma cechy „mini-spa”: bardzo szybki, „staromodny” tor z długimi prostymi, dużą ilością zjazdów i zakrętów, które są albo bardzo szybkie, albo bardzo wolne. Podczas weekendu w Styrii Mercedes próbował rozładować W13 pod względem aerodynamiki. Wynik: dwa samochody w ścianie w kwalifikacjach i choć końcowy wynik był pochlebny – 3. i 4. miejsce – obaj kierowcy dojechali do mety ze stratą ponad 40 sekund do zwycięzcy, Charles Leclerc (i z jednym przystankiem mniej).

Kolejna wada Mercedesa: prędkość maksymalna, pozostawanie w tyle za Ferrari, a zwłaszcza Red Bullem. Ponownie na Silverstone Lewis Hamilton narzekał, że deficyt jest zbyt duży, aby zapewnić zwycięstwo. Vmax jest niezbędne na Spa, szczególnie na torze, który jest dobrze dostosowany do wszechstronnych umiejętności dwóch czołowych drużyn. Mam nadzieję, że kibice Srebrnych Strzał, że George Russell i Lewis Hamilton każą mi kłamać w ten weekend... ale uważajcie, aby nie ekscytować się pole position na Węgrzech!

CZYTAJ TAKŻE > „Całkowicie odmieniony” Lewis Hamilton po wakacjach

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz