Mercedes wykorzysta przewagę nad peletonem do „eksperymentowania” z rozwiązaniami

Znajdujący się na „ziemi niczyjej” pomiędzy czołową grupą Ferrari-Red Bull a peletonem prowadzonym przez Alpine, zespół, który był wcześniej na imprezie, chce wykorzystać kolejne wyścigi, aby spokojnie popracować nad W13 w kiepskiej kondycji.

opublikowany 05/04/2022 à 15:38

Medhiego Casauranga

2 Zobacz komentarze)

Mercedes wykorzysta przewagę nad peletonem do „eksperymentowania” z rozwiązaniami

George Russell zasiada w Mercedesie W13 w Jeddah. ©DPPI

Srebrne Strzały zastają Australię w zupełnie innym stanie od ostatniego przybycia Formuła 1 w Melbourne. W 2019 roku Valtteri Bottas i Lewis Hamilton zmiażdżyli konkurencję, co daje początek sezonu zdominowanego od początku do końca Mercedes. Trzy lata później marka Star straciła swój blask.

Rzeczywiście, chociaż Mercedes przystępuje do trzeciego Grand Prix sezonu na drugim miejscu w klasyfikacji Producentów, tracąc już 40 punktów Ferrari ! Zarówno w Bahrajnie, jak i w Arabii Saudyjskiej, Lewis Hamilton i George Russell ewoluowali ton poniżej wiodącej grupy.

W swoim filmie analitycznym opublikowanym na YouTube dyrektor ds. inżynierii torów Andrew Shovlin przedstawia mieszany obraz. „Nie mamy złudzeń co do tej różnicy w wynikach, a w Jeddah była ona nieco większa niż w Bahrajnie. Mamy dużo czasu do znalezienia w kwalifikacjach i na długich przejazdach, jeśli chcemy rzucić wyzwanie Ferrari i drużynie czerwony Byk. Wydaje się jednak, że za nami mamy niewielką przewagę nad grupą gonitwą. »

Ta luka na Alpine, Haas, Alfa Romeo i in. stanowi zaletę w oczach inżyniera Mercedesa. „Musimy wykonać dobrą robotę, aby ich wyprzedzić, ale mamy pewien margines, co daje nam trochę swobody, abyśmy mogli eksperymentować w weekend i próbować znaleźć rozwiązania zwiększające wydajność poziom samochodu.

Wszyscy bardzo ciężko pracują, aby zrozumieć problem i znaleźć rozwiązania, a my będziemy to robić stopniowo w ciągu kilku następnych wyścigów. »

W ten sposób Mercedes uspokaja entuzjazm kibiców; powrót do szczęśliwych dni nie jest na razie. Prace rozwojowe nad W13 mogłyby zaowocować sukcesami i odrobić straty do czołówki, jednak określenie „eksperymentowanie” sugeruje, że ośmiokrotny obrońca tytułu wśród Producentów nie bardzo wie, któremu świętemu się poświęcić.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

2 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

2 Uwagi)

05 o 04:2022

W13....zły numer? Rok bez niemieckiego parowca?

1

R

Rogera Lee Meyzindiego

10 o godzinie 04:2022

Każdy, kto zna Mercedesa, wie dobrze, że gdy zespół ma trudności, a tak właśnie jest, staje się silniejszy, gdy odkrywa przyczynę słabych wyników. Przeciwnicy Mercedesa nie cieszą się zbyt szybko. Oni nie są mistrzami świata przez 8 kolejnych lat przez przypadek.

Aby napisać komentarz