Michael Masi mógłby zapoznać się z przepisami dotyczącymi wymiany opon z czerwoną flagą

Dyrektor wyścigu nie przewiduje żadnych zmian w sezonie 2020, ale w przyszłości mogą nastąpić zmiany.

opublikowany 10/09/2020 à 11:06

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Michael Masi mógłby zapoznać się z przepisami dotyczącymi wymiany opon z czerwoną flagą

Na Monzy punktem zwrotnym Grand Prix Włoch była czerwona flaga spowodowana zjazdem z toru Charles Leclerc. Wezwani z powrotem do boksów kierowcy musieli poczekać na wznowienie wyścigu. Niektórzy wykorzystali tę przerwę, a zwłaszcza „prezenty” regulaminowe, aby zmienić opony i w ten sposób „odbyć” obowiązkowy postój narzucony przez FIA.

Zasada, że Lando Norris nie wahał się zakwalifikować jako „ głupi » ponieważ oferuje tzw. przystanek « wolny » według niego bez marnowania czasu. „ Należy ten przepis usunąć » zadeklarował pilot McLaren wierząc, że z tego powodu przegapił podium we Włoszech.

« Myślę, że jedynym powodem, dla którego nie stanąłem na podium, był fakt, że Stroll miał darmowy pit stop ", zamiast Pierre Gasly który zatrzymał się przed wypadkiem Charlesa Leclerca i dlatego wywieszono czerwoną flagę.

« Myślę, że mieliśmy oba przykłady: Gasly, który zatrzymał się wcześniej i jechał z czerwoną flagą. I on tam był, więc po prostu nic nie możemy na to poradzić.

Ale dla kogoś, kto po prostu się nie zatrzymał, po prostu zaoszczędził 24 sekundy, nie robiąc nic. Powinien był przestać, to jego wina, że ​​jeszcze nie przestali. Możesz mieć szczęście, robiąc to, co zrobił Pierre, ale myślę, że to po prostu fair play. Jednak brak konieczności zatrzymywania się i wykonywania obowiązkowego pit stopu, czego tak naprawdę nie zrobili, jest czymś, co moim zdaniem nie jest sprawiedliwe. ".

Świadomy niezgody spowodowanej tą słynną zasadą, Michael Masi nie może w tej chwili nic z tym zrobić. „ Od kilku lat obowiązują takie przepisy dotyczące zawieszania wyścigów. Na szczęście nie jest to zjawisko powtarzające się regularnie.

Jeśli istnieją elementy regulaminu wymagające przeglądu, zrobimy to z dyrektorami sportowymi drużyn. „. Jednak według dyrektora wyścigu zmiany te nie są uwzględnione w programie, przynajmniej nie przed końcem sezonu: „ Do końca 2020 roku nic się nie zmieni, ale będziemy o tym dyskutować. Wyciągniemy z tego wnioski i zobaczymy, co można poprawić. „. Cierpliwość.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz