Michael Masi o wypadku Giovinazzi-Russell: „To niepokojące”

Dyrektor wyścigu był zaniepokojony tym, że Antonio Giovinazziemu odpadło koło, gdy zjeżdżał z toru.

opublikowany 01/09/2020 à 12:35

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Michael Masi o wypadku Giovinazzi-Russell: „To niepokojące”

Na 11. okrążeniu Grand Prix Belgii Antonio Giovinazzi wypadł z toru. Na 14. zakręcie toru Spa Włoch stracił kontrolę nad swoim C39 w wyniku błędu w jeździe i uderzył w ścianę ochronną, po czym w wyniku uderzenia wrócił na tor.

Jednak to, co wydarzyło się później, przykuło uwagę komisarzy. Po uderzeniu poluzowało mu się lewe tylne koło i George Russell próbował go ominąćAlfa Romeo Transalpina, uderzył w niego i wypadł z wyścigu. Jest to niepokojąca sytuacja dla FIA, która mimo wszystko zrezygnowała z mocowania podwójnych kół w 2011 r., a następnie w 2018 r. zastąpiła je potrójnym.

« Tak, jest to problem, Michael Masi był zaniepokojony. Dlaczego koło odpadło? Nie jestem na 100% pewien. Gdy tylko samochód wrócił do pit-stopu, nasze zespoły techniczne rozpoczęły już dochodzenie. Zrobiła wiele zdjęć i mamy wszystkie dostępne ".

Planowane jest dochodzenie, które ma wyjaśnić, dlaczego koło C39 odpadło po uderzeniu, mówi dyrektor wyścigu. „ Służba techniczna we współpracy ze służbą bezpieczeństwa zbada przyczyny tej sytuacji (…) Dane zostaną sprawdzone i przeanalizowane. Musimy pozwolić odpowiednim osobom dokładnie przyjrzeć się zdarzeniu i jego pochodzeniu. ".

Ostatecznie po stronie George'a Russella więcej strachu niż szkód. Ofiara uboczna, pilot Williams bezskutecznie próbował ominąć Antonio Giovinazziego. „ U mnie wszystko dobrze, dziękuję. Widziałem, jak Antonio uderzył w ścianę. Nie miałem sekundy na wybór pomiędzy prawą i lewą stroną.

Widziałem, jak wraca na prawą stronę toru, więc zdecydowałem się jechać w lewo. Niestety jedna z jego opon poluzowała się i uderzyła w mój samochód... » ubolewa Anglik.

Zaangażowana w tę sprawę FIA powinna wkrótce przedstawić wstępną ocenę przyczyn i sposobu zdarzenia.

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Belgii, przygotowanym przez naszego specjalnego korespondenta w Ardenach, w numerze AUTO 2276tygodniowo, już dostępny w wersji cyfroweji jutro w kioskach.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz