Jeśli Nick Shorrock, dyrektor działu konkurencji Michelin, nie stracił nadziei na wyposażenie Formuła 1 z 2011 (zobacz gdzie indziej), nie wszyscy we francuskiej firmie są tak optymistyczni. Didier Miraton, jeden z liderów ugrupowania, zwierzył się, że jest pesymistyczny co do tej kandydatury.
Zapytany przez AFP w Le Mans w ramach 24-godzinnego wyścigu Didier Miraton, dyrektor ds. badań w Michelin, uważa, że postęp w sprawie nie jest wystarczający, aby wniosek francuskiego producenta mógł zostać rozpatrzony. „ Nic się nie zmienia, nadal jesteśmy na tej samej linii, a termin na rok 2011 wydaje mi się bardzo zagrożony. F1 to złożona organizacja, z wieloma partnerami i każdy musi się zgodzić. Prawdopodobnie działamy w zbyt wolnym tempie w porównaniu z przyszłorocznymi terminami. Biorąc pod uwagę tempo rozwoju sytuacji, jestem pesymistą co do przyszłego sezonu. »
Mimo wszystko zmiana mentalności w sportach motorowych może pewnego dnia skłonić zespoły Formuły 1 do wyboru Michelin. Rzeczywiście, firma z Clermont-Ferrand postawiła sobie za główny cel szacunek dla środowiska, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej jakości gumy, i ma nadzieję, że to się uda. „ Michelin próbował przyczynić się do myślenia o F1. Zainterweniowaliśmy, żeby pomóc, skromnie i to nie zmienia », wyjaśnia Didier Miraton.
Jeśli jest pesymistą co do 2011 roku, to nie jest nim jednak w przypadku kolejnych sezonów. Ponieważ jeśli Formuła 1 nienawidzi wstrząsów technicznych, mentalność stopniowo się zmienia. Za kilkadziesiąt miesięcy propozycje Michelin mogłyby wówczas uzyskać więcej pozytywnych opinii.
Didier Miraton powiedział: bardzo optymistyczne w perspektywie średnioterminowej, ponieważ umysły zmieniają się w niezwykłym tempie. Wszyscy interesariusze, w tym konkurencja, są w szoku, myśląc o tym, co się zmieni i dlaczego konkurencja musi być miejscem, w którym można to wszystko przestudiować. »
Zmiany zależą zatem od F1, ponieważ Michelin pozostanie na tym samym kursie, co dzisiaj. „ Jeśli (przyszłe) przepisy (F1) nie są otwarte, konkurencyjne, nie przynoszą postępu i wyzwań technologicznych, to nie jest to dla Michelin, ponieważ nie jest dla zrównoważonej mobilności. Gdy jest jeden producent, nie ma konkurencji, nie ma postępu, nie ma przyjemności, a zainteresowanie producentem jest niewielkie. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)