Zaproszenie do składania wniosków na dostawę Formuły 1 w oponach z sezonu 2020 nie dotyczy już Michelin. Producent z Clermont-Ferrand (Puy-de-Dôme) ogłosił to w piątek że wycofuje się z zawodów, pozostawiając otwarte pole dla Pirelli.
Michelin nie kontynuował tego projektu, pomimo dokładnej analizy dokumentacji, jak wskazała francuska firma. „Otrzymaliśmy specyfikacje techniczne, na których opierało się zaproszenie do składania ofert FIA, i dokładnie je przestudiowaliśmy. Zalecenia Michelin dotyczące przejścia na opony 18-calowe, podobnie jak w Formule E, zostały zaakceptowane przez władze, co nas cieszy. »
Jednak kilka problemów uniemożliwiło Michelin rozpoczęcie procesu zwrotu. F1 po raz pierwszy od 2008 r. „Zapotrzebowanie na dostawę 13-calowych opon tylko na sezon 2020, a także pogorszenie osiągów w ramach pokazu, stoi w sprzeczności z naszymi zasadami efektywnego zarządzania zasobami i poszanowaniem zrównoważonej technologii opon. »
Rzeczywiście, Formuła 1 do 2021 roku wprowadzi opony 18-calowe, co zmusi dostawcę opon do opracowania nowej technologii. Wydaje się również, że żądania FIA dotyczące tworzenia mniej zaawansowanych technologicznie opon (jak miało to miejsce od przybycia Pirelli w 2011 r.) nie wpisują się w linię działania Michelin.
„Michelin zdecydował się zatem powstrzymać się od jakiejkolwiek odpowiedzi na to zaproszenie do składania ofert i w nadchodzących latach będzie nadal śledzić, wraz ze swoimi władzami, rozwój Formuły 1. » Nadzieja na powrót Michelin nie wygasła zatem całkowicie.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)