Formuła 1 – Neutralność węglowa 2030: logo cierpliwości

W ten weekend Formuła 1 zaprezentuje w Wielkiej Brytanii nowe przesłanie „Net-Zero Carbon do 2030”. Trzy lata po uruchomieniu ambitnej strategii zrównoważonego rozwoju sportu celem jest przypomnienie zobowiązań podjętych w tym celu. Tyle słów, ale czyny poczekają.

opublikowany 27/06/2022 à 11:00

Jeana-Michela Desnouesa

0 Zobacz komentarze)

Formuła 1 – Neutralność węglowa 2030: logo cierpliwości

Formuła 1 przedstawia nowe przesłanie dotyczące zobowiązania do zerowej emisji dwutlenku węgla (Zdjęcie: Formuła 1)

La F1 pokazuje swoje ambicje. Począwszy od tego weekendu na torze Silverstone na trybunach i padoku będzie obecny nowy branding „Neutralność węglowa do 2030 r.”. Dlaczego ta nowa kampania? Przypomnienie działań podjętych w 2019 r. i podkreślenie wielu zmian już wdrażanych.

W tamtym roku Formuła 1 ogłosiła chęć osiągnięcia zerowego poziomu emisji dwutlenku węgla do 2030 r. w ramach strategii zrównoważonego rozwoju, obejmującej w szczególności rozwój w 100% niekopalnego paliwa, które od 2026 r. będzie wykorzystywane w samochodach jednomiejscowych, wraz z wprowadzeniem nowa generacja silników hybrydowych. Paliwo to jest już produkowane przy wsparciu kluczowych interesariuszy F1, w tym FIA, Aramco, dostawców paliw, zespołów F1 itp. Ale rok 2026 jest spóźniony i niezbyt ambitny, gdy inne serie (WEC, WIĄZY, WRC, WTCR itp.) już go przyjęły…

CZYTAJ TAKŻE > Przewodnik WEC 2022 – Mistrzostwa stają się zielone

Podczas gdy gazy spalinowe odpowiadają za mniej niż 1% emisji gazów cieplarnianych podczas mistrzostw, „zrównoważone paliwo” (produkowane w ramach programu wychwytywania CO2 z odpadów lub biomasy niespożywczej) byłoby obszarem, w którym F1 mogłaby mieć największy wpływ na globalny sektor transportu. Paliwo to zostałoby celowo zaprojektowane z funkcją „drop-in”, aby przyspieszyć jego przyjęcie i obniżyć koszty stosowania w samochodach drogowych (silniki spalinowe i hybrydy). Tutaj znowu nic rewolucyjnego, paliwo Excellium Racing 100, które TotalEnergys wprowadziło w 2022 roku Wytrzymałość nie żądając żadnej interwencji technicznej w już istniejących silnikach, z wyjątkiem elektronicznej adaptacji map... The F2 et F3, dzięki swojej zdolności do testowania rozwiązań w stałym tempie, zostaną wezwani do roli królików doświadczalnych w poszukiwaniu tego nowego, zrównoważonego paliwa... ponownie dostępnego już gdzie indziej i bez ograniczeń.

W ciągu ostatnich trzech lat w celu ograniczenia frachtu wprowadzono także tzw. operacje „zdalnej transmisji”, a kontenery przeprojektowano tak, aby mogły być wykorzystywane przez bardziej wydajne samoloty. Jutro Formuła 1 podejmie działania mające na celu regionalizację kalendarza, aby „pomóc w ulepszeniu logistyki transportu towarowego i podróży”, co, nawiasem mówiąc, można już zrobić. Prawdziwym powodem lepszej logiki kalendarza jest raczej chęć zwiększenia do 25 rund rocznie, co będzie wymagało lepszej synchronizacji podróży. Należy o tym pamiętać. Wreszcie, bez dalszych szczegółów, badane są środki mające na celu zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych dla fanów uczestniczących w Grand Prix.

Zasadniczo przesłanie, jakie Formuła 1 pragnie przekazać za pomocą nowego logo, jest mylące: potwierdzając, że zrównoważony rozwój i ochrona środowiska znajdują się w centrum jej zainteresowań, przypomina przede wszystkim o niezdolności swoich interesariuszy do szybkiego porozumienia się w sprawie nadrzędnych zainteresowanie dyscypliną. Więc bądź cierpliwy.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz