Adrian Newey, konsultant techniczny ds Red Bull Racing, nie wydaje się wierzyć w powrót do czołówki ekipy Miltoina Keynesa w 2016 roku po austriacka struktura przedłużyła kontrakt z Renaultz uwagi na brak porozumienia z Mercedes et Ferrari. Brytyjski inżynier uważa, że obecne przepisy sprzyjają dominacji gwiazdorskiego producenta i włoskiej marki, bardziej zaawansowanej od Diamentu w rozwoju jednostek napędowych.
„Co jest niezdrowego F1, jest to, że dominują w nim silniki », powiedział Adrian Newey w Wiek azjatycki. „Przepisy dotyczące podwozia są bardzo rygorystyczne, ale zasady dotyczące silnika pozostawiają miejsce na rozwój. Jesteśmy w sytuacji, w której tylko Mercedes i Ferrari są wystarczająco mocne, aby zdobyć mistrzostwo. Ostatecznie kontrolują dyscyplinę. Mam nadzieję, że FIA poradzi sobie z tą sytuacją. »
Adrian Newey nie żałuje wprowadzenia turbo/hybrydowego silnika V6 o pojemności 1.6 l. „Zawsze podobały mi się zmiany w przepisach, dają nowe perspektywy odkryć. Obecny silnik musi pozostać taki sam… FIA może również wprowadzić standardowy silnik, który byłby konkurencyjny dla wszystkich zespołów” – dodał Brytyjczyk.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)