Biorący udział w mistrzostwach świata Superbike w 2017 r. Nicky Hayden został potrącony przez samochód 17 maja podczas treningu na rowerze we Włoszech. Niestety, po 5 dniach zmarł z powodu odniesionych obrażeń. Ze sceny zszedł jeden z najbardziej cenionych przez publiczność i rówieśników pilotów.
Nicky Hayden był nazywany „Kentucky Kid” ze względu na stan urodzenia. Od najmłodszych lat interesował się motocyklami i szybko piął się po szczeblach kariery MotoGP w 2003 roku obok Valentino Rossi. Udało mu się przesunąć tytuł mistrza świata w 2006 roku, kładąc kres dominacji Włocha. Jak dotąd jest ostatnim amerykańskim zawodnikiem, który zdobył tytuł MotoGP.
Pochodzący z Owensboro Nicky Hayden dorastał w czystej amerykańskiej tradycji toru gruntowego, zanim zaczął stawiać pierwsze kroki na szybkości. Po tym, jak został najmłodszym zawodnikiem, który zdobył tytuł AMA Superbike, Hayden przybył do Mistrzostw Świata na początku 2003 roku. Mając zaledwie 22 lata, swobodnie przywdział nieporęczny kostium kolegi z drużyny Valentino Rossiego z prestiżowego zespołu Repsol Honda. Dwa podia i piąte miejsce w klasyfikacji generalnej nagrodziły jego debiutancki rok. W następnym roku zdobył dwa dodatkowe miejsca na podium, zanim w końcu po raz pierwszy zasmakował radości ze zwycięstwa u siebie na Laguna Seca w lipcu 2005. Świetny sezon, który zapewnił mu start w wielkim tournée w 2006 roku.
Solidny w starciu z królem Valentino Rossim, Hayden stanął na podium dziesięć razy, w tym dwa zwycięstwa, w Assen i ponownie u siebie w Stanach Zjednoczonych, aby zdobyć koronę świata w Walencji, podczas gdy jego przeciwnik wszedł do ostatniego wyścigu na czele mistrzostw.
W latach 2009-2013 Hayden dołączył do armady Ducati, podczas której zdobył trzy dodatkowe podium. Po ostatnim sezonie w MotoGP na Honda Open, Hayden ogłosił odejście do World Superbike, kończąc trzynastoletnią karierę w MotoGP. Amerykanin, będący autorem zwycięstwa na torze Sepang i trzech innych podium w swoim debiucie w WorldSBK, Amerykanin powrócił na dwa Grand Prix w 2016 roku, zastępując Jacka Millera w Marc VDS w Aragonii, a następnie Dani Pedrosę w Repsol Honda na Phillip Island.
Podobnie jak jego prestiżowy kolega z drużyny i rywal Valentino Rossi, Nicky Hayden był wielkim entuzjastą samochodów i miał szczególną okazję przetestować DTM Mercedes Klasa C AMG z Davidem Coulthardem w 2011 roku.
CZYTAJ TAKŻE > Już niedługo radio w MotoGP?
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)