Nikolas Tombazis: Żadnych walk jak w turystyce

Nikolas Tombazis, menedżer techniczny FIA ds. pojazdów jednomiejscowych, wspomina, że ​​interwencja w celu modyfikacji regulaminu przednich błotników na rok 2019 była konieczna, ale ostrzega, że ​​nie powinniśmy spodziewać się walk typu „touring”.

opublikowany 03/10/2018 à 17:45

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Nikolas Tombazis: Żadnych walk jak w turystyce

Interweniując w sprawie przepisów technicznych 2019 r F1Władze dyscypliny mają nadzieję, że dzięki modyfikacjom przednich błotników uda się zapewnić na torze nieco więcej widowiskowości i zwiększyć możliwości wyprzedzania.

Interwencja uznana za niezbędną przez Nicholas Tombazis, niedawno powołany na kierownictwo techniczne słupa jednomiejscowy do FIA. „W przypadku obecnej generacji następujący jednomiejscowy samochód traci około 30% siły docisku (w odstępie 15–20 m od poprzedzającego go samochodu), komentuje były technik ds Ferrari w AUTO.

Mamy nadzieję zmniejszyć tę liczbę o 10%. Trudno podać dokładną liczbę. Chciałbym powiedzieć, że zespoły mają tendencję do zwiększania siły docisku, co pogłębia problem.

Gdybyśmy nie interweniowali, uważamy, że rok 2019 byłby gorszy niż 2018, a rok 2020 byłby gorszy niż 2019. Obecnie uważamy, że rok 2019 będzie znacznie lepszy niż 2018, ale nikt nie oczekuje, że jednomiejscowe bolidy F1 będą walczyć jak samochody turystyczne. »

Niektóre zespoły miały już okazję spróbować biegania przednimi skrzydłami w konfiguracji z 2019 roku, podczas prywatnych testów, Latem.

 

0 Zobacz komentarze)