Nasze trzy wskazówki dla Coltona Herty, aby uzyskać Super Licencję

Weź udział w bezpłatnych treningach, rywalizuj w indyjskiej formule regionalnej, uzyskaj zwolnienie z FIA… Aby pomóc Coltonowi Hercie w zatwierdzeniu jego Super Licencji, AUTOhebdo doradza amerykańskiemu kierowcy, aby dostał się do Formuły 1.

opublikowany 16/09/2022 à 18:00

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Nasze trzy wskazówki dla Coltona Herty, aby uzyskać Super Licencję

Czy Colton Herta będzie musiał przemierzać Azję, aby zdobyć superlicencję? © IndyCar Media

Oto saga o jesieni 2022 r.: Colton Herta, 22 lata, pilot IndyCar dla zespołu Andrettiego, jest w centrum dyskusji i debat w Formuła 1. Amerykański pilot jest czynnikiem X okna transferowego na sezon 2023. Z jednej strony Alpine chciałbym nabyć Pierre Gasly, pochodzi zAlfa Tauryń, zamienić Fernando Alonso.

Inny, czerwony Byk zrobił wszystko, aby odzyskać młodego kalifornijskiego talentu i umieścić go w małej włoskiej kadrze... ale na przeszkodzie temu manewrowi stoją dwie komplikacje. Problem nr 1: AlphaTauri nie wypuści Gasly'ego bez pewności, że otrzyma następcę. I problem nr 2: Colton Herta nie potwierdził jeszcze swojej superlicencji, niezbędnej do ścigania się w Formule 1…

Herta, zamiłowanie do (nie)prostych rzeczy…

W chwili pisania tego tekstu Colton Herta ma 32 punkty na swojej SuperLicencji (Uwaga : Colton Herta zajął 7. miejsce w IndyCar w 2019 r. (4 punkty), 3. miejsce w IndyCar w 2020 r. (20 punktów) i 5. w IndyCar w 2021 r. (8 punktów). Jego 10. miejsce w mistrzostwach w 2022 r. nie jest liczone, ponieważ stanowi jego najgorszy wynik w ciągu ostatnich czterech lat.

CZYTAJ TAKŻE > SuperLicencja, jak to działa?

Aby potwierdzić swoją Super Licencję i tym samym móc dostać się do F1, musisz zdobyć 40 punktów. Amerykańskiemu kierowcy brakuje zatem 8 jednostek do dołączenia do najważniejszej kategorii sportów motorowych w 2023 roku, ale czas ucieka… Jeśli Red Bull pracował ciałem i duszą, aby zaoferować Coltonowi Hercie możliwość potwierdzenia swojej superlicencji, umowa jest daleka od bycia łatwą rzeczą. Obecnie mieszkaniec Santa Clarita (Kalifornia) może pozyskać cenny sezam na cztery sposoby.

Weź udział w bezpłatnych sesjach ćwiczeń 1

Aby zebrać kilka punktów, najbardziej logicznym i spójnym rozwiązaniem byłoby, gdyby Red Bull lub AlphaTauri Colton Herta uczestniczył w sesjach bezpłatnych treningów 1. Zgodnie z przepisami narzuconymi przez FIA, posiadacz „bezpłatnej licencji supertestu” ( przyznane z 25 punktów) otrzyma dodatkowy punkt, jeśli pomyślnie przejedzie co najmniej 100 km podczas sesji treningowej swobodnej, pod warunkiem, że nie zostały na niego nałożone żadne punkty karne. W ciągu sezonu kierowca może zdobyć maksymalnie 10 dodatkowych punktów. 

Teraz, gdy sezon IndyCar dobiegł końca, Colton Herta będzie mógł podróżować na każdy weekend wyścigowy F1. Red Bull mógł zatem zdecydować się na umieszczenie go w kilku sesjach EL1 podczas ostatnich Grand Prix roku. Co więcej, Franz Tost oświadczył, że AlphaTauri jest gotowy, jeśli zajdzie taka potrzeba, poprowadzić Amerykanina. „Z naszej strony oczywiście będziemy go wspierać. Jeśli zajdzie potrzeba wypuszczenia go na ligę EL, zrobimy to. »

Jednak to rozwiązanie nie byłoby wystarczające, gdyż w kalendarzu pozostało już tylko 6 Grand Prix (Singapur, Japonia, USA, Meksyk, Brazylia, Abu Zabi). Jeśli Herta pomyślnie weźmie udział we wszystkich sesjach Free Practice 1, będzie mógł zdobyć maksymalnie 6 punktów, co zwiększy jego łączną liczbę punktów do 38. Musielibyśmy wtedy szukać naszych ostatnich dwóch punktów gdzie indziej…

Rywalizuj w indyjskiej formule regionalnej

To prawdopodobnie najbardziej szalony pomysł, a jednocześnie wydaje się najskuteczniejszy. Jeśli Colton Herta chce zdobyć brakujące punkty do swojej Super Licencji, ideałem byłoby zdobycie ich na torze. Jednymi z nielicznych mistrzostw odbywających się pod koniec roku, które mogłyby zapewnić kalifornijskiemu kierowcy wystarczającą liczbę punktów, byłaby... Indyjska Formuła Regionalna. 

Na papierze wszystko mogłoby spełnić wymagania: mistrzostwa odbywają się od 10 listopada do 11 grudnia, w 5 rundach (w tym jedna na torze Buddh International Circuit, na którym w latach 1-2011 gościła F2013). Mistrz zdobywa również 18 punktów na swojej Super Licencji, wicemistrz zdobywa 14 punktów, a trzeci zdobywa 12 punktów. Będzie to pierwszy przypadek przyznania punktów przez indyjską formułę regionalną za superlicencję, odkąd została ona uznana i stowarzyszona z FIA.

Colton Herta mógłby wtedy cofnąć się o krok i jeździć z nim Formuła 3 zdobyć Super Licencję jeszcze przed końcem roku kalendarzowego 2022. Nasuwa się pytanie: czy możliwy jest udział w Indyjskiej Formule Regionalnej? Jeśli Red Bull lub ktokolwiek inny będzie zdeterminowany, aby dać Hercie możliwość zdobycia słynnego dokumentu na torze, nie będzie przeciwwskazań do jego przybycia do mistrzostw Indii. Dla organizatorów, szukających widoczności dla tych młodych zawodów, wybawieniem byłoby także zobaczenie w tym roku zaangażowania Herty i/lub Red Bulla…

Uzyskaj zwolnienie z FIA

Ostatnie rozwiązanie dla Red Bulla i Coltona Herty: złóż wniosek o zwolnienie z FIA. Regulamin dopuszcza wyjątek w postaci uzyskania SuperLicencji bez zgromadzenia niezbędnych 40 punktów. Jeśli kierowca zdobędzie minimum 30 punktów, sama FIA może zdecydować, czy dokument może zostać przyznany. W tym przypadku FIA musi ocenić, że kierowca nie był w stanie zdobyć 40 punktów z powodu „okoliczności od niej niezależne lub z powodu siły wyższej. »

To właśnie na tej części regulaminu liderzy Red Bulla oparli swoją argumentację. Według nich IndyCar jest zbyt zdewaluowany w porównaniu do innych mistrzostw (Formuła 2, Formuła 3), biorąc pod uwagę trudność amerykańskich zawodów i różnorodność torów (owalne, miejskie i szosowe). 

Na poziomie Formuły 1 i FIA tendencja nie sprzyja takiemu procesowi. Ta sama historia dotyczy innych zespołów, co widzieliśmy podczas niedawnej trójki Spa-Zandvoort-Monza. 

Jeśli z jednej strony F1 chciałaby, aby w 2023 roku na starcie pojawił się amerykański kierowca, na coraz ważniejszym i priorytetowym rynku (w przyszłym roku 3 Grand Prix w kraju Wujka Sama), to władze federalne nie skłaniają się ku amerykańskiemu strona.

FIA nie chce kwestionować swojej piramidy dostępu do superlicencji, która została wprowadzona, a następnie zmieniona po długim okresie dojrzewania w 2016 roku. Ostatnie słowo będzie należało do Międzynarodowej Federacji Samochodowej, I nie wydaje się, żeby była zdecydowana dać przepustkę Hercie i Red Bullowi

Jeśli zignorujemy ogromny potencjał Coltona Herty za kierownicą… jednomiejscowy Grand Prix, nie widzimy, w jaki sposób miałby być mniej wykwalifikowany niż inni ” talenty » widziane na torze w ostatnich latach.

CZYTAJ TAKŻE > Bryan Herta chce, aby jego syn Colton zdobył superlicencję „w uczciwy sposób”

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz