Nowe nakładki graficzne w F1: wkrótce przedawkujesz?

F1 i Amazon Web Services wprowadzą nową oprawę graficzną, aby zapewnić fanom więcej informacji w czasie rzeczywistym. Ryzykujesz przeciążeniem ekranu?

opublikowany 23/06/2020 à 12:59

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Nowe nakładki graficzne w F1: wkrótce przedawkujesz?

Algorytmy są wszędzie i Formuła 1 wymyka się ich przewidywalnemu i wszechwiedzącemu oku. 

W ubiegłym roku do międzynarodowej transmisji sportowej dodano kilka grafik. W szczególności umożliwiły poznanie stanu zużycia opon („Tyre Performance” w języku angielskim), czy prawdopodobieństwa udanego wyprzedzania na torze („Battle Forecast”) lub w boksie („Przewidywana strategia pit stopu” ”). „). 

Pochodzenie liczb wyświetlanych na ekranie było co najmniej niejasne. W związku z tym Pirelli zwierzyła się, że nie znała danych wykorzystanych do wskazania procentowego zużycia jej gum. 

Nieważne, FOM i firma Amazon Web Services (AWS), specjalizująca się w usługach przetwarzania w chmurze, planują pójść jeszcze dalej, wprowadzając nowe elementy wizualne, które mają na celu rejestrowanie osiągów samochodu („Car Performance Scores”) i kierowców w czasie rzeczywistym . 

Aby ustalić pierwszą skalę, AWS będzie opierać się na charakterystyce jednomiejscowy pod względem docisku, mocy, oporu i przyczepności. Następnie samochód będzie oceniany w wolnych zakrętach, szybkich zakrętach, zakrętach pokonywanych przy średniej prędkości i na prostych. Prowadzenie będzie również oceniane za pomocą wskaźnika, który będzie oscylował w przedziale od -10 (wyraźna podsterowność) do +10 (wyraźna nadsterowność). 

Wszystkie te dane są obliczane na podstawie milionów punktów danych zebranych w czasie rzeczywistym w każdym samochodzie za pośrednictwem prawie 300 czujników: prędkość, pozycja na torze, prędkość odchylenia samochodu, stan toru, kąt skrętu kierownicy, wiek kapitana (tylko żartuję). . 

Informacje te są następnie porównywane ze statystykami z poprzednich lat i przetwarzane przez algorytmy, które obecnie rządzą prawie wszystkim w naszym życiu, w celu uzyskania notatek, które mają oświecić widza. 

  • Orgia statystyk

Jeśli nie jesteś jeszcze pełny, nie martw się! W tym sezonie planowanych jest nie mniej niż 5 innych nowości. Oto szczegóły:

  • „Najlepsze porównanie prędkości kierowcy” pozwoli fanom porównać starterów rocznika 2020 z ich wspaniałymi starszymi zawodnikami, korzystając z danych sięgających sezonu 1983, aby „ określić, kto jest najszybszy w historii », głosi broszura sprzedażowa. Cały program dostępny od Grand Prix z okazji 70. rocznicy, drugiego wyścigu na torze Silverstone (7-9 sierpnia).
  • „Wydajność na zakrętach przy dużej/niskiej prędkości” zadebiutuje podczas Grand Prix Belgii (28-30 sierpnia). Wizualizacja pokaże, jak kierowcy radzą sobie na szybkich zakrętach (ponad 175 km/h) i wolnych zakrętach (-125 km/h). Dlatego życzymy im powodzenia w wyjaśnianiu słabych wyników swojemu szefowi i mediom…  
  • „Ocena umiejętności kierowcy”: Zawodnicy będą oceniani w celu ustalenia, kto jest najlepszym kierowcą na torze, na podstawie następujących czynników: wyników w kwalifikacjach, liczby startów w karierze, tempa, umiejętności zarządzania oponami, stylu wyprzedzania lub obrony itp.
  • „Rozwój samochodu/zespołu i ogólne wyniki w sezonie”: Fani będą mogli sobie wyobrazić, jak szybko różne drużyny rozwijają się w trakcie sezonu, na podstawie tego, jak zmienia się ich konkurencyjność z jednej rundy na drugą. 
  • „Przewidywania tempa kwalifikacji i wyścigu”: Analizując tempo w wolnych treningach i kwalifikacjach, ta nakładka graficzna ma na celu wyłonienie faworytów na weekend. 

Trzy ostatnie funkcje powinny ujrzeć światło dzienne w drugiej połowie sezonu. 

« F1 Insights sprawi, że fani jeszcze bardziej znajdą się w centrum akcji i opowiedzą nowe historie, korzystając z danych zebranych ze ściany boksów „, skomentował Rob Smedley, główny inżynier F1 i były inżynier toru w rozmowie z Felipe Massą Ferrari et Williams szczególności. 

Nie wiemy, co myśleć o tej nowej orgii statystyk, która za chwilę pojawi się na naszych ekranach. Czy nie ryzykuje to zepsucia prostej przyjemności oglądania wyścigu Formuły 1 bez wiedzy, że Machin ma 89% szans na wyprzedzenie Bidule, ponieważ na czwartym zakręcie wieje wiatr o prędkości 34,6 km/h, a samochód Machina ma notę ​​4? /7,2 na średnio wolnych zakrętach w lewo i nachylonych, a Bidule'owi przypisuje się jedynie 10/6,4, ponieważ dziś rano podniósł moją lewą stopę. 

Oczywiście karykaturujemy, ale chcąc zabić chwalebną niepewność sportu, czy nie tracimy dużej części tego, co czyni go tak uroczym?

 

 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)