Algorytmy są wszędzie i Formuła 1 wymyka się ich przewidywalnemu i wszechwiedzącemu oku.
W ubiegłym roku do międzynarodowej transmisji sportowej dodano kilka grafik. W szczególności umożliwiły poznanie stanu zużycia opon („Tyre Performance” w języku angielskim), czy prawdopodobieństwa udanego wyprzedzania na torze („Battle Forecast”) lub w boksie („Przewidywana strategia pit stopu” ”). „).
Pochodzenie liczb wyświetlanych na ekranie było co najmniej niejasne. W związku z tym Pirelli zwierzyła się, że nie znała danych wykorzystanych do wskazania procentowego zużycia jej gum.
Nieważne, FOM i firma Amazon Web Services (AWS), specjalizująca się w usługach przetwarzania w chmurze, planują pójść jeszcze dalej, wprowadzając nowe elementy wizualne, które mają na celu rejestrowanie osiągów samochodu („Car Performance Scores”) i kierowców w czasie rzeczywistym .
Aby ustalić pierwszą skalę, AWS będzie opierać się na charakterystyce jednomiejscowy pod względem docisku, mocy, oporu i przyczepności. Następnie samochód będzie oceniany w wolnych zakrętach, szybkich zakrętach, zakrętach pokonywanych przy średniej prędkości i na prostych. Prowadzenie będzie również oceniane za pomocą wskaźnika, który będzie oscylował w przedziale od -10 (wyraźna podsterowność) do +10 (wyraźna nadsterowność).
Wszystkie te dane są obliczane na podstawie milionów punktów danych zebranych w czasie rzeczywistym w każdym samochodzie za pośrednictwem prawie 300 czujników: prędkość, pozycja na torze, prędkość odchylenia samochodu, stan toru, kąt skrętu kierownicy, wiek kapitana (tylko żartuję). .
Informacje te są następnie porównywane ze statystykami z poprzednich lat i przetwarzane przez algorytmy, które obecnie rządzą prawie wszystkim w naszym życiu, w celu uzyskania notatek, które mają oświecić widza.
- Orgia statystyk
Jeśli nie jesteś jeszcze pełny, nie martw się! W tym sezonie planowanych jest nie mniej niż 5 innych nowości. Oto szczegóły:
- „Najlepsze porównanie prędkości kierowcy” pozwoli fanom porównać starterów rocznika 2020 z ich wspaniałymi starszymi zawodnikami, korzystając z danych sięgających sezonu 1983, aby „ określić, kto jest najszybszy w historii », głosi broszura sprzedażowa. Cały program dostępny od Grand Prix z okazji 70. rocznicy, drugiego wyścigu na torze Silverstone (7-9 sierpnia).
- „Wydajność na zakrętach przy dużej/niskiej prędkości” zadebiutuje podczas Grand Prix Belgii (28-30 sierpnia). Wizualizacja pokaże, jak kierowcy radzą sobie na szybkich zakrętach (ponad 175 km/h) i wolnych zakrętach (-125 km/h). Dlatego życzymy im powodzenia w wyjaśnianiu słabych wyników swojemu szefowi i mediom…
- „Ocena umiejętności kierowcy”: Zawodnicy będą oceniani w celu ustalenia, kto jest najlepszym kierowcą na torze, na podstawie następujących czynników: wyników w kwalifikacjach, liczby startów w karierze, tempa, umiejętności zarządzania oponami, stylu wyprzedzania lub obrony itp.
- „Rozwój samochodu/zespołu i ogólne wyniki w sezonie”: Fani będą mogli sobie wyobrazić, jak szybko różne drużyny rozwijają się w trakcie sezonu, na podstawie tego, jak zmienia się ich konkurencyjność z jednej rundy na drugą.
- „Przewidywania tempa kwalifikacji i wyścigu”: Analizując tempo w wolnych treningach i kwalifikacjach, ta nakładka graficzna ma na celu wyłonienie faworytów na weekend.
Trzy ostatnie funkcje powinny ujrzeć światło dzienne w drugiej połowie sezonu.
« F1 Insights sprawi, że fani jeszcze bardziej znajdą się w centrum akcji i opowiedzą nowe historie, korzystając z danych zebranych ze ściany boksów „, skomentował Rob Smedley, główny inżynier F1 i były inżynier toru w rozmowie z Felipe Massą Ferrari et Williams szczególności.
Nie wiemy, co myśleć o tej nowej orgii statystyk, która za chwilę pojawi się na naszych ekranach. Czy nie ryzykuje to zepsucia prostej przyjemności oglądania wyścigu Formuły 1 bez wiedzy, że Machin ma 89% szans na wyprzedzenie Bidule, ponieważ na czwartym zakręcie wieje wiatr o prędkości 34,6 km/h, a samochód Machina ma notę 4? /7,2 na średnio wolnych zakrętach w lewo i nachylonych, a Bidule'owi przypisuje się jedynie 10/6,4, ponieważ dziś rano podniósł moją lewą stopę.
Oczywiście karykaturujemy, ale chcąc zabić chwalebną niepewność sportu, czy nie tracimy dużej części tego, co czyni go tak uroczym?
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)