Ocon: „Granice tego, co można zrobić na torze F1, zostały przesunięte”

Pilot Alpine Zwraca uwagę na wszechobecność szybkich, ślepych zakrętów na torze ulicznym w Jeddah.

opublikowany 02/12/2021 à 18:55

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Ocon: „Granice tego, co można zrobić na torze F1, zostały przesunięte”

Esteban Ocon (Alpine) spodziewa się dzikiego wyścigu w Arabii Saudyjskiej. © Florent Gooden / DPPI

Wrócił na właściwe tory dzięki swojemu najlepszemu występowi w Katarze (5. miejsce) od zwycięskiego Grand Prix Węgier, Esteban Ocon (Alpine) podchodzi do bezprecedensowego Grand Prix Arabii Saudyjskiej z chęcią wycelowania „ukończenie w pierwszej dziesiątce”.

Francuz wykorzystał pierwszy dzień obecności w Dżuddzie, aby wyrazić swoją świadomą opinię na temat tej sytuacji obwód o niezwykłych właściwościach dla tak zwanego toru miejskiego. „Granice tego, co jest możliwe na torze wyścigowym, zostały przesunięte. F1. Będzie gorąco, bardzo gorąco. Ściany są bardzo blisko toru i będziemy ocierać się o nie z bardzo dużą prędkością.

Najbardziej skomplikowaną częścią będzie zakręt nr 4 i jego wjazd, który będzie pokonywany przy prędkości ponad 200 km/h. W kolejnych sekwencjach będziesz musiał utrzymywać prędkość. Po otwarciu DRS czeka nas mały zakręt. Większość zakrętów ma wejście na ślepą trajektorię.. Zrzucamy dwa biegi i odłączamy mózg” – mówi żartem.

„W rzeczywistości jest to bardzo trudne. To zajmie czas. Konieczne będzie budowanie pewności siebie, unikanie złamań i łączenie trików w całość. Tylko w ten sposób mogę wypuścić konie w kwalifikacjach. To taki sam proces, jak w Monako, ale z wyższą średnią prędkością. No i tutaj prześwity są trochę większe. »

Brak widoczności grozi nieprzyjemnymi niespodziankami w razie wypadku, ale Esteban Ocon woli " nie myśl o tym ". „To byłoby naprawdę pechowe, gdyby samochód zatrzymał się na szczycie zakrętu, ponieważ przy większej prędkości myślę, że zatrzyma się dalej. Żółte flagi i tak zostaną natychmiast wywieszone. »

Ale przy tak dużej liczbie zakrętów (27), jak znaleźć otwarcie? „W sektorze 1 poza pierwszym hamowaniem będzie to praktycznie niemożliwe aż do zakrętu 13. Wtedy będę musiał wykorzystać 27 zakręt, aby zbliżyć się do samochodu przede mną i spróbować czegoś na następnym zakręcie . »

Perspektywa idealnego okrążenia w kwalifikacjach będzie tym bardziej skomplikowana, że ​​wysoka średnia prędkość będzie spotęgować drobne błędy w prowadzeniu. „Przy tej prędkości trzeba będzie przewidzieć punkty, w których obróci się kierownica. Gdybyśmy przegapili ten punkt choćby o pół metra, byłoby już za późno. Będziesz musiał zarządzać punktami linowymi w szybkich szykanach znajdujących się na drugiej połowie toru. »

Komentarze zebrane przez Jean-Michela Desnouesa w Jeddah

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz