Wrócił na właściwe tory dzięki swojemu najlepszemu występowi w Katarze (5. miejsce) od zwycięskiego Grand Prix Węgier, Esteban Ocon (Alpine) podchodzi do bezprecedensowego Grand Prix Arabii Saudyjskiej z chęcią wycelowania „ukończenie w pierwszej dziesiątce”.
Francuz wykorzystał pierwszy dzień obecności w Dżuddzie, aby wyrazić swoją świadomą opinię na temat tej sytuacji obwód o niezwykłych właściwościach dla tak zwanego toru miejskiego. „Granice tego, co jest możliwe na torze wyścigowym, zostały przesunięte. F1. Będzie gorąco, bardzo gorąco. Ściany są bardzo blisko toru i będziemy ocierać się o nie z bardzo dużą prędkością.
Time to 🔓 unlock your [STAT-HUB] insights, powered by @Microsoft
📍 Jeddah, Saudi Arabia
⚙️ Zmiany biegów: 71 na okrążenie
⏱️ Prędkość maksymalna: 335.6 km/h
🆕 Track Conditions: ✨ 𝙣𝙚𝙬 ✨Więcej statystyk znajdziesz poniżej ⤵️#GP Arabii Saudyjskiej #STATHUB pic.twitter.com/TKmmBjlpJB
—BWT Alpine Zespół F1 (@AlpineZespół F1) 1 grudnia 2021 r.
Najbardziej skomplikowaną częścią będzie zakręt nr 4 i jego wjazd, który będzie pokonywany przy prędkości ponad 200 km/h. W kolejnych sekwencjach będziesz musiał utrzymywać prędkość. Po otwarciu DRS czeka nas mały zakręt. Większość zakrętów ma wejście na ślepą trajektorię.. Zrzucamy dwa biegi i odłączamy mózg” – mówi żartem.
„W rzeczywistości jest to bardzo trudne. To zajmie czas. Konieczne będzie budowanie pewności siebie, unikanie złamań i łączenie trików w całość. Tylko w ten sposób mogę wypuścić konie w kwalifikacjach. To taki sam proces, jak w Monako, ale z wyższą średnią prędkością. No i tutaj prześwity są trochę większe. »
Brak widoczności grozi nieprzyjemnymi niespodziankami w razie wypadku, ale Esteban Ocon woli " nie myśl o tym ". „To byłoby naprawdę pechowe, gdyby samochód zatrzymał się na szczycie zakrętu, ponieważ przy większej prędkości myślę, że zatrzyma się dalej. Żółte flagi i tak zostaną natychmiast wywieszone. »
Ale przy tak dużej liczbie zakrętów (27), jak znaleźć otwarcie? „W sektorze 1 poza pierwszym hamowaniem będzie to praktycznie niemożliwe aż do zakrętu 13. Wtedy będę musiał wykorzystać 27 zakręt, aby zbliżyć się do samochodu przede mną i spróbować czegoś na następnym zakręcie . »
Perspektywa idealnego okrążenia w kwalifikacjach będzie tym bardziej skomplikowana, że wysoka średnia prędkość będzie spotęgować drobne błędy w prowadzeniu. „Przy tej prędkości trzeba będzie przewidzieć punkty, w których obróci się kierownica. Gdybyśmy przegapili ten punkt choćby o pół metra, byłoby już za późno. Będziesz musiał zarządzać punktami linowymi w szybkich szykanach znajdujących się na drugiej połowie toru. »
Komentarze zebrane przez Jean-Michela Desnouesa w Jeddah
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)