Trójkolorowy zespół, niebiesko-biało-czerwony kierowca i Grand Prix Francji: przy takim ułożeniu planet szkoda byłoby przegapić taką okazję.
Zacząłem od kilku tygodni – Laurent Rossi dyrektor generalnyAlpine mówiłem o tym w Monako - dyskusje pomiędzy Esteban Ocon et Alpine doprowadziło w tym tygodniu do ogłoszenia przedłużenia Normanda w drużynie A Arrow na 3 dodatkowe sezony.
Pochodzi z Évreux (Eure), ma umowę o zarządzanie Mercedes, jest teraz powiązany z Alpine do 2024 r.
AUTOtygodniowo dowiedział się również, że Ocon handlował z innymi zespołami. Ale to z zespołem, do którego dołączył w 2020 roku po sezonie na ławce rezerwowych Mercedesa, będzie kontynuował swoją przygodę F1, rozpoczęty w Manor w 2016 roku.
Chociaż cierpiał z powodu porównania z Daniel Ricciardo w zeszłym roku Ocon, którego poprzednia umowa wygasła z końcem roku, solidnie rozpoczął kampanię na rok 2021 u boku dwukrotnego mistrza świata Fernando Alonso. Potwierdza to w ten sposób dynamikę rozpoczętą podczas ostatnich wyścigów roku finansowego 2020, ożywioną pierwszym podium w karierze podczas Grand Prix Sakhir.
Alpine w ten sposób utrzyma ten sam duet kierowców w 2022 roku, a Alonso powrócił do F1 na mocy wieloletniej umowy.
« Jestem podekscytowany możliwością kontynuowania pracy z zespołem po tym roku i fantastycznie jest zabezpieczyć swoją przyszłość Alpine– skomentował Ocon.
Odkąd dołączyłem do zespołu, wspólnie poczyniliśmy znaczne postępy i zamierzam kontynuować tę przygodę. Czekają nas duże wyzwania, szczególnie w związku z nowymi przepisami w 2022 roku. Jestem pewien, że ciężką wspólną pracą uda nam się osiągnąć nasze cele.
Często wracam myślami do zeszłorocznego podium Grand Prix Sakhir, co daje mi jeszcze większą motywację do odtwarzania bardziej niezapomnianych wspomnień. Nie mogę się doczekać następnego rozdziału, ale na razie skupimy się na tym sezonie. »
- Gasly niezbywalne
Przedłużenie Ocon potwierdza także nieprzybycie Pierre'a Gasly'ego o godz Alpine, wbrew temu, co niektórzy przewidywali od czasu historycznego zwycięstwa pilota Alfa Tauryń w zeszłym roku na Monzy. Błędem byłoby sądzić, że francuski producent nie jest wrażliwy na profil najbardziej rozpoznawalnego i popularnego kierowcy we Francji.
Prawda jest jednak taka, że Gasly po prostu nie jest dostępny na rynku transferowym. Kontrakt Rouennais z grupą czerwony Byk pracuje do 2023 roku, a dr Helmut Marko szybko dał do zrozumienia, że nie ma zamiaru odchodzić od tego, który czyni cuda w AlphaTauri od czasu jego zwolnienia z macierzystego zespołu latem 2019 roku. gdzie brak kontaktu pomiędzy Alpine i Gasly’ego.
Wyznaczony na lidera Faenzy (Włochy) mediolańczyk oferuje także materac zabezpieczający firmie-matce w Milton Keynes (Wielka Brytania) na wypadek Max Verstappen chciał eksportować swój talent na inne szerokości geograficzne.
Ale czy człowiek, który zdobył 3 podia w ciągu półtora roku, a wszystko to w zespole ze średniej półki, nie czuje się trochę utknięty? Ponieważ jeśli AlphaTauri wykaże większe ambicje niż za czasów Toro Rosso, dla zespołu Franza Tosta zawsze będzie szklany sufit, który Gasly zasługuje na przełamanie.
Z tego punktu widzenia nie zostało jednak udowodnione, że przeniesienie do Alpine oznaczałoby natychmiastowy awans w hierarchii sportowej zwycięzcy GP Włoch w 2020 roku.
Nieważne, francuski sport motorowy może już teraz liczyć na dwie pewne wartości i tak będzie nadal w nadchodzących latach.
Kiedy w 2023 r. nastąpi transfer Gasly i De Vries, czy dźwięk i kierowca będą musieli wywiązywać się z umowy?
13 o 10:2022
[…] McLaren również Alpine Chcę nadal rozwijać jego talent: Esteban Ocon opuścił francuski skład pod koniec 2024 roku, zanim przedłużył kontrakt z poprzedniego roku. Il francese, vincitore di un Grand Prix […]