To poziom, który zasługuje na uznanie. Esteban Ocon wystartuje w swoim setnym wyścigu w Formuła 1podczas Grand Prix Austrii. W podręcznikach historii będzie 75. kierowcą, który osiągnie ten kamień milowy, i 10. Francuzem, który zostanie stulatkiem w F1. 25-letni Norman po raz pierwszy ścigał się w Formule 1 podczas Grand Prix Belgii 2016 dla nieistniejącego już zespołu Manor.
Francuski kierowca, który przed dołączeniem do zespołu pracował w Force India Renault (stał się Alpine) w 2020 roku, przyznaje, że nie zdawał sobie z tego sprawy. „Tak, to szalone, jak czas leci! Nie wydaje mi się, żebym brał udział w zbyt wielu wyścigach, ale jest wspaniale. To bardzo poruszające czuć to. Przebieg 100 biegów to coś wyjątkowego w karierze. »
„Jestem zupełnie innym kierowcą niż na początku” – mówi Ocon.
Esteban Ocon, który przybył do F1 dzięki pomocy Mercedes, miał bogatą karierę. Pomimo dobrych występów w latach spędzonych w Force India, zakup zespołu przez Lawrence'a Przechadzka popchnął mieszkańca Évreux w stronę wyjścia. Po roku bez koła w 2019 r. i ograniczonym do roli kierowcy rezerwowego we Flèches d’Argent, Francuz w następnym sezonie znalazł miejsce w Renault. „Zdecydowanie jestem zupełnie innym kolarzem w porównaniu do tego, kiedy zaczynałem. Wiem znacznie więcej o tym sporcie, o osiągach, o tym, jak dostrajać samochód i jak pracować z zespołem Formuły 1. Dobrze jest tu dotrzeć. »
Od czasu przybycia do Renault Esteban Ocon dwukrotnie miał okazję spróbować szampana. Dokonując własnej retrospektywy, Norman ocenia, że druga część jego kariery jest lepsza od pierwszej. „ Od mojego powrotu też się poprawiłem. Kamieniem milowym w postaci 50 wyścigów był koniec sezonu 2018. Myślę, że ostatnie 50 było znacznie lepszych niż pierwsze 50. Cieszę się, że dwa razy stanąłem na podium, w tym jedno zwycięstwo. Jest wiele wspaniałych wydarzeń, ale mam nadzieję przeżyć więcej w ciągu następnych 100. »
Obecnie zajmujący 9. miejsce w klasyfikacji kierowców z 39 punktami Esteban Ocon chciałby odzyskać punkty w Austrii po przejściu na emeryturę na Silverstone.
CZYTAJ TAKŻE > W Austrii, Alpine będzie musiał „szybko nadrobić zaległości”
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)