W Spa-Francorchamps (Belgia), podczas sformalizowanie jego pojawienia się w Formule 1 do 2026 roku, Audi AG odmówiło potwierdzenia jakiegokolwiek zbliżenia z Sauber AG w sprawie wyboru partnera podwoziowego.
« Poinformujemy Cię, gdy podejmiemy decyzję – powtórzył po prostu Oliver Hoffmann, członek rady nadzorczej Audi AG i odpowiedzialny za program F1 który właśnie wyjaśnił, że przyszły układ napędowy będzie miał miejsce w istniejącym podwoziu i że firma z pierścieniami nie będzie tworzyć zespołu od zera.
Ten partnerski zespół, wszyscy już wiedzieli, że pływa pod szwajcarską banderą i w którym ma swoją siedzibę Hinwil. Zatem pojawienie się nowej formalizacji było tylko kwestią dni, co najwyżej tygodni. Tak właśnie jest dzisiaj.
« Cieszymy się, że znaleźliśmy tak doświadczonego i kompetentnego partnera dla naszego ambitnego projektu Formuły 1., wyjaśnia teraz ten sam niemiecki menadżer. Grupę Sauber, z jej najnowocześniejszym zapleczem i doświadczonym zespołem, znamy już z poprzednich kooperacji i jesteśmy przekonani, że razem stworzymy mocny zespół. »
Co nam mówi dzisiejsze ogłoszenie?
Prawdę mówiąc, niewiele, ponieważ chodzi jedynie o partnerstwo, a nie o akcjonariat; co nie oznacza, że wejście Audi AG do stolicy Sauber AG nie jest już przedmiotem obrad.
W rzeczywistości jest zupełnie odwrotnie, z tą różnicą, że według naszych źródeł faza przejęć będzie przebiegać w kilku etapach – najpierw 25%, a następnie 50% w drugim etapie.
„Audi jest najlepszym partnerem strategicznym grupy Sauber” – wyjaśnia Finn Rausing, prezes Sauber Holding AG, który pozostanie 25% udziałowcem, który niewątpliwie z biegiem lat będzie się zmniejszał. Oczywiste jest, że podzielamy wartości i wizję i nie możemy się doczekać osiągnięcia naszych wspólnych celów poprzez silne i udane partnerstwo. »
Rzeczywiście pierwszorzędne obiekty w Hinwil z tunelem aerodynamicznym ad hoc, „własnym” know-how, reputacją, lokalizacją niecałe 4 godziny jazdy samochodem od Ingolstadt i przywróceniem równowagi gospodarczej z Anglią, która pod względem wynagrodzenia kosztów, czyni odtąd Szwajcarię równie atrakcyjną. Krótko mówiąc, dla Audi, po nieudanej fuzji z McLaren, Sauber AG był zdecydowanie najlepszą opcją.
« Partnerstwo pomiędzy Audi AG i Sauber Motorsport to ważny krok dla naszego zespołu na drodze do pierwszego miejsca w stawce, komentuje Frédéric Vasseur, dyrektor generalny Sauber Motorsport i szef zespołu Alfa Romeo.
Zostanie oficjalnym zespołem fabrycznym Audi to nie tylko zaszczyt i wielka odpowiedzialność: to najlepsza opcja na przyszłość i mocno wierzymy, że możemy pomóc Audi osiągnąć cele, które postawiła sobie przed sobą w swojej podróży w Formule 1. »
Aby zobaczyć słynne pierścienie firmy Ingolstadt na masce silnika A jednomiejscowy z Hinwil, trzeba będzie jednak poczekać do 2026 r., ponieważ do tego czasu Sauber w 2023 r. będzie nadal silnym ramieniem Alfa-Romeo, zanim w latach 2024 i 2025 zacznie działać pod własną nazwą, kontrakt na silnik Ferrari zobowiązany. Umowa przedłużona do końca roku obrotowego 2025.
Teraz pomiędzy zakładami w Neubourg (Niemcy), gdzie będzie rozwijany układ napędowy, a zakładami w Hinwil, który będzie odpowiedzialny za zaprojektowanie pierwszego F1 marki, małżeństwo zostaje ustanowione. Związek logicznie przyjęty przez osoby odpowiedzialne za dyscyplinę królowej.
« To wspaniała wiadomość, że Audi współpracuje z Sauberem w związku z ich przybyciem do Formuły 1 w 2026 roku, skomentował Stefano Domenicali, wielki szef F1. Sojusz tych dwóch prestiżowych nazw stwarza kuszące perspektywy dla naszego sportu.
Podkreśla wielką dynamikę, jaka obecnie towarzyszy Formule 1 i potwierdza naszą strategię rozwoju w ramach naszego projektu zrównoważonego rozwoju, którego celem jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 r. poprzez wprowadzenie w silnikach paliw odnawialnych. 2026 r. ".
Pierścionki zakłada się na palce.
CZYTAJ TAKŻE > Audi, maszyna zwycięstwa przybywa do F1
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Laurenta MOLINEAU
26 o 10:2022
A co z Cédrikiem Vasseurem po tym przybyciu?