Oreca: pokusa F1

Wraz z redukcją kosztów, którą FIA chce wprowadzić w Formule 1, Hugues de Chaunac zobaczyłby, jak Oreca zaprasza się na padok.

opublikowany 04/06/2009 à 14:24

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Oreca: pokusa F1

Oreca lubi duże wyzwania. Kilka dni przed legendarnym testem 24 godziny Le Mans, podczas którego francuska drużyna zmierzy się z dwoma „protosami”, czyli Formuła 1 już przedstawia się jako nowe wyzwanie dla Huguesa de Chaunaca. Dla szefa Oreca redukcja kosztów wprowadzona przez FIA w 2010 roku otwiera nową erę, w której wielcy producenci nie będą już jedynymi mistrzami na pokładzie. „ Kryzys gospodarczy zmienia sytuację w F1, deklaruje de Chaunac na łamach l?Equipe. Będziemy świadkami stopniowego wycofywania się głównych producentów i nadejdzie nowa era. Dlatego wydawało mi się uzasadnione, że firma taka jak Oreca, w obliczu tej brutalnej ewolucji F1, powinna pracować i myśleć o projekcie zespołowym, który powinien być prezentowany około października 2009 roku. »

Podczas gdy Oreca jest już zaangażowana w rajdy wytrzymałościowe i turystykę (Miejsce w WTCC), francuska struktura mogłaby w ten sposób powrócić do wyścigów jednomiejscowych. Rzeczywiście, Oreca w przeszłości gromadziła tytuły w F2 et F3. Jednak sezon 2010 nadchodzi zbyt szybko, Hugues de Chaunac myśli zamiast roku 2011. Chce zbudować solidny i trwały projekt: „ Nie chodzi tylko o myślenie o zespole F1. Mówiąc szerzej, chodzi o zbudowanie realnego modelu ekonomicznego, prawdziwej marki, aby francuski zespół F1 odnosił sukcesy w dłuższej perspektywie. » Jeśli Huges de Chaunac i Oreca zrealizują ten projekt, to tak, Formuła 1 wkroczy w nową erę. Francuski sport motorowy będzie mógł się cieszyć.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz