Otmar Szafnauer o DDA: „Byłoby dziwne, gdyby FIA powiedziała tak, a potem nie”

Otmar Szafnauer, szef zespołu Racing Point F1, wspomina odcinek z dwuosiowym układem kierowniczym zaprezentowany przez Mercedesa podczas zimowych testów w 2020 roku.

opublikowany 21/02/2020 à 14:09

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Otmar Szafnauer o DDA: „Byłoby dziwne, gdyby FIA powiedziała tak, a potem nie”

Odkrycie techniczne Mercedes nigdy nie przestaje rozmawiać na padoku w Barcelonie. Tam Sterowanie dwuosiowe zainstalowany na W11 nie wydaje się stwarzać żadnego problemu z legalnością pod nadzorem drużyny mistrzów świata, ale pozostałe zespoły logicznie zadają sobie wiele pytań, zaczynając od rzekomych zysków.

Zapytany o ten temat, Otmar Szafnauer, szef zespołu Racing Point F1, uznaje sprytny proces. „To wspaniałe odkrycie inżynieryjne, wskazuje menadżer. Myślę, że wszyscy zastanawiają się teraz, jak szybko to zintegrować. Pamiętacie F-Duct z McLaren ? To jest to samo. Podobnie jak podwójny dyfuzor.

Nawet w takim roku (przed spodziewaną zmianą przepisów w 2021 r.), jeśli robi to dużą różnicę, powinieneś to zrobić. Taki system można przenieść na rok 2021. Ograniczenia na rok 2021 dotyczą głównie aerodynamiki. Musimy więc opuścić tę część, ale jeśli znajdziesz inteligentny system mechaniczny, to…”

Jeśli chodzi o legalność, Szafnauer opiera się na od dawna potwierdzonych dyskusjach na ten temat pomiędzy Mercedesem a FIA. „ Z tego, co mówił James Allison (dyrektor techniczny Mercedesa), wynika, że ​​wiele razy rozmawiali z FIA. Dlatego myślę, że byłoby dziwne, gdyby FIA powiedziała „tak”, a potem „nie”.

Jednakże robiono to w przeszłości. Williams miał skrzynię biegów, która po pewnym czasie została zakazana. »

Szef Racing Point F1, którego jednomiejscowy od czasu debiutu pojawił się bardzo blisko W10 2019, ponadto uważa, że ​​zespół mógłby zainspirować się tym systemem do opracowania własnego, bez konieczności uciekania się do Mercedesa, który oprócz jednostki napędowej już dostarcza kilka elementów do RP20.

„Korzyści wydają się całkiem oczywiste, nawet jeśli nie znam poczynionych ustępstw, Analizy Szafnauera. Jest to przede wszystkim kwestia czasu i bezpieczeństwa adaptacji.

Jeżeli jest to ogromny wysiłek za niewielki zysk to raczej tego nie zrobimy, bo mamy ograniczone środki. Ale jeśli jest to niewielki wysiłek i duża korzyść, to prawdopodobnie tak. Jeżeli zdecydujemy się pójść tą drogą, zrobimy to sami. »

Z drugiej strony wydaje się, że na rok 2021 taki system może nie zostać dopuszczony. Jak wspomniano w artykule 10.5.2, „ponowne ustawienie kół kierownicy, określone przez położenie wewnętrznego mocowania danych elementów zawieszenia, które pozostają w stałej odległości od siebie, musi być określone jedynie przez monotoniczną funkcję obrotu pojedynczego koła kierownicy. »

Dlatego też definicja ta nie obejmuje ruchu kierownicy do przodu i do tyłu.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz