Paddy Lowe żegna się z Williamsem

Pod presją bardzo skomplikowanej genezy FW42 dyrektor techniczny Grove tymczasowo odszedł ze stanowiska” z powodów osobistych ". 

opublikowany 07/03/2019 à 09:03

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Paddy Lowe żegna się z Williamsem

Przez dwa tygodnie i przegapione początki nowości Williams Podczas zimowych testów w Barcelonie przyszłość Paddy’ego Lowe’a w historycznym brytyjskim zespole wydawała się niepewna. 

W obliczu palących pytań dziennikarzy dyrektor techniczny próbował uciszyć pogłoski i zapewniał prosto w twarz, że nie ma sensu przypisywać dużego opóźnienia zapłonowi FW42 – jednomiejscowy był w stanie wyjechać na tor dopiero trzeciego dnia testów zbiorowych – z jedną osobą. 

Rzecznik Williamsa potwierdził w środę wieczorem, że Lowe, który przybył do Grove Mercedes w marcu 2017 r. przebywał na urlopie” z powodów osobistych » nie precyzując na razie, jakie konsekwencje pociągnie za sobą ta kontynuacja. Oprócz tego, że został mianowany dyrektorem technicznym, Lowe nabył także udziały w Williamsie, dołączając do zespołu, w którym zadebiutował F1 w sezonie 1987. 

Pod jego kierownictwem zespół Grove wychodzi z najgorszego sezonu na sportowym poziomie, zajmując 10. i ostatnie miejsce w rankingach producentów dzięki samochodowi o zasadniczo wadliwej aerodynamice. 

Od tego czasu Williams podjął próbę restrukturyzacji swojego działu technicznego, co w zeszłym roku było świadkiem kolejnych odejść dyrektora ds. aerodynamiki Dirka de Beera, głównego projektanta Eda Wooda i menedżera ds. wydajności Roba Smedleya. W świetle katalońskich robót drogowych i pomimo gruntownego remontu, który nie został jeszcze ukończony, noworodek z warsztatów w Grove nie wydaje się ucieleśniać oczekiwanego skoku naprzód.  

Ponieważ wszystkie inne bezpieczniki już się przepaliły, Lowe nie miał już za kim się schować, żeby wyjaśnić ten przedłużający się kryzys. Bez wątpienia dzisiaj płaci za to cenę. Na duży tydzień przed rozpoczęciem sezonu 2019 w Australii Williams zostaje bez dyrektora technicznego. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)