W roku 2017 nie pojawią się zabezpieczenia kokpitu dla samochodów jednomiejscowych F1. O tym zdecydowała Grupa Strategiczna dyscypliny, złożona z sześciu zespołów Mercedes, Ferrari, czerwony Byk, Williams, McLaren oraz Force India, FIA i FOM.
Jeżeli taki system miałby zostać wprowadzony od następnego sezonu, władze F1 wolały opóźnić jego wprowadzenie. „Zdecydowano, że ze względu na stosunkowo krótki czas przygotowań do sezonu Formuły 2017 XNUMX, rozsądne byłoby wykorzystanie pozostałej części tego roku i początku przyszłego na dalszą ocenę potencjału wszystkich opcji przed ostatecznym potwierdzeniem. Wiąże się to z przeprowadzeniem kilku bezpłatnych testów systemu Halo na torze przez pozostałą część sezonu oraz w pierwszej części sezonu 2017.”
FIA preferowała słynne Halo, widziane podczas testów w Ferrari i Red Bullu, ale inne opcje nadal pozostają otwarte. W szczególności Red Bull przedstawił alternatywne rozwiązanie w postaci Aeroscreen. „Chociaż Halo jest obecnie preferowaną opcją, w Grupie Strategicznej konsensus był taki, że kolejny rok rozwoju może prowadzić do jeszcze pełniejszego rozwiązania. Aureola pozostaje silną opcją do wprowadzenia w 2018 r.”.
FIA rzeczywiście potwierdziła, że rok 2018 będzie rokiem, w którym zostanie wprowadzony system ochrony kokpitu, czy to Halo, czy inne urządzenie.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)