Po wyścigu jest zdecydowanie bardziej ożywiony niż Grand Prix Arabii Saudyjskiej. Ukarany 5 sekundami za nieprawidłowe ustawienie na polu startowym w Jeddah, Fernando Alonso otrzymał również dodatkowe 10 sekund po wyścigu.
Sędziowie wyścigu uznali, że pierwsza kara nie została odbyta prawidłowo, ponieważ sztangista podniósł tył zawodnikaAston Martin Alonso, który obserwował swoje 5-sekundowe unieruchomienie podczas postoju.
Aston Martin skorzystał z przysługującego mu prawa do kontroli, które zostało przyznane, i wygrał sprawę. W tym celu zespół Silverstone dostarczył stewardom nowe dowody.
Głównym dowodem jest wyciąg z protokołu posiedzenia „Komitetu Doradczego ds. Sportu”, podczas którego ustalono, że akcja podniesienia jednomiejscowy z podnośnikiem prędkościowym nie oznaczało pracy przy samochodzie.
Komisarze przyznali, że nie byli świadomi tego wyjaśnienia regulacyjnego, w związku z czym logicznie rzecz biorąc zmienili swoją decyzję.
Fernando Alonso zajął zatem 3. miejsce w Grand Prix Arabii Saudyjskiej, co było jego drugim podium z rzędu i setną w karierze.
Po awansie na 3. stopień George Russell (Mercedes) spadł z powrotem na 4. miejsce.
Oto końcowy ranking drugiej rundy mistrzostw świata Formuła 1 2023.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
5 Uwagi)
Aby napisać komentarz
DANIELA MEYERSA
20 o 03:2023
I wreszcie, pewnego dnia będziesz musiał (jak wszędzie) modyfikować swoje posty.
DANIELA MEYERSA
20 o 03:2023
Niesamowite, cudowne!!! To już drugi dzień z rzędu, kiedy wchodzę na tę stronę bezpośrednio. Pozostaje tylko wyeliminować tę przeklętą regenerację, która wymazuje to, co piszemy.
DANIELA MEYERSA
20 o 03:2023
„regulować ten sport w sposób uczciwy i przejrzysty”. Dobry żart! Jeśli naprawdę myślą, że są do tego zdolni, to oczywiście będą mieli ten sam pomysł co ja, kara 5 sekund musi zostać naliczona PO pit stopie, wymianie opon i postawieniu samochodu na ziemi, przed wyjazdem pozostaje on unieruchomiony przez 5 sekund .
DANIELA MEYERSA
20 o 03:2023
Ten sam komunikat prasowy kończy się słowami: „Temat zostanie zatem omówiony na następnym posiedzeniu Komitetu Doradczego ds. Sportu w czwartek 23 marca, a wyjaśnienia zostaną opublikowane przed Grand Prix Australii Formuły 2023 FIA 1. Otwarte podejście do ponownej oceny i ulepszanie procesów FIA jest częścią jej misji: regulowanie sportu w uczciwy i przejrzysty sposób.”
DANIELA MEYERSA
20 o 03:2023
To co piszesz jest całkowitą nieprawdą, oto komunikat prasowy: W komunikacie prasowym napisano: „Po przeanalizowaniu nowych elementów doszliśmy do wniosku, że nie ma jasnego porozumienia, wbrew temu, co wcześniej sugerowano komisarzom, na czym można było polegać, ustaliliśmy, że strony zdecydowały, że kontakt speedliftera z samochodem będzie stanowił pracę nad nim. W tym kontekście uznaliśmy, że nasza pierwotna decyzja „Nałożenie kary na samochód nr 14 musiała zostać cofnięta i tak też zrobiliśmy. "