Pérez i Ricciardo wyjaśniają sytuację po kwalifikacjach

Sergio Pérez i Daniel Ricciardo zawstydzili się nawzajem w Q1 GP Węgier. Kierowca Racing Point i Australijczyk wystartują z końca stawki.

opublikowany 04/08/2019 à 10:06

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Pérez i Ricciardo wyjaśniają sytuację po kwalifikacjach

Sergio Péreza i Daniel Ricciardo wystartuje z końca stawki podczas GP Węgier, Meksykanin zajmie dopiero 16. miejsce (z Rzut karny Antonio Giovinazziego), natomiast Daniel Ricciardo musiał zadowolić się 18. miejscem.

Obaj kierowcy z pewnością mogli spisać się lepiej, ale Meksykanin i Australijczyk przeszkodzili sobie w ostatniej próbie. Choć na początku okrążenia ruch był duży, kierowca Renault próbował wyprzedzić Racing Point. Jednak Sergio Pérez bronił swojego stanowiska.

„Wszyscy starali się stworzyć lukę w stosunku do innych samochodów– wyjaśnił Sergio Pérez w Sky Sports F1. To, co Daniel próbował zrobić, było wielkim brakiem szacunku. Zniszczył swoją i moją wieżę. Musiałem zaatakować w ostatnim zakręcie, bo rozpocząłbym okrążenie będąc zbyt blisko niego. »

Daniel Ricciardo nie okazał skruchy, gdy wykorzystał szansę na wyraźne prowadzenie, nawet jeśli jego strategia się nie opłaciła.

„Nie byłem zły na Péreza. Istnieje etykieta, kodeks postępowania pomiędzy pilotami, ale do pewnego momentu, – skomentował kierowca Renault. Ostatecznie musisz podjąć najlepszą dla siebie decyzję. Podobną sytuację doświadczyliśmy w Chinach. Jeśli wszyscy szanują luki, nie musicie sobie nawzajem deptać po palcach. Nie psujesz celowo czyjejś próby, ale w ostatecznym rozrachunku każdy robi to sam. Z perspektywy czasu mogłem poczekać i przekroczyć linię mety na czas. Ale powiedziałem sobie, że moje opony będą zimne jak kry, więc pojechałem. Trudno jest ocenić tę sytuację i decyzję należy podjąć w ciągu sekundy. »

„Powiedziano mi, że mam trochę czasu do flagi w szachownicę, ale nie spodziewałem się, że przed ostatnim okrążeniem uderzę w linię samochodów. dodał Australijczyk. Nie zdawałem sobie sprawy, ile samochodów pozostało do przejechania okrążenia. A potem zobaczyłem wszystkich i pomyślałem: „Czy mam zwolnić i pozwolić, aby moje opony ostygły, czy też próbuję to zrobić? »Widziałem, jak Lewis próbował szczęścia, wkradając się do środka. Udało mi się przewyższyć Grosjean i wierzyłem, że uda mi się zrobić to samo z Pérezem i znaleźliśmy się ramię w ramię w ostatnim zakręcie. To wszystko ma w ostatecznym rozrachunku niewielkie znaczenie. Obaj mogliśmy wykonać lepszą robotę podczas naszej jazdy startowej. »

Daniel Ricciardo był jednak sfrustrowany, że nie mógł lepiej spisać się swoim Renault R.S.19.

„Łatwo to powiedzieć, siedząc z tobą, ale czuję, że samochód może pojechać do Q3. Pierwsze okrążenie w Q1 było raczej przeciętne, ale wiedziałem, że można łatwo zyskać, biorąc pod uwagę nasze wyniki w trzecim treningu. To przyczynia się do frustracji. Uważam, że byliśmy dużo lepsi, Dodał. Możemy wrócić na górę. Wyprzedzanie tutaj jest skomplikowane, ale jeśli masz szybki samochód, możesz to zrobić, tak jak to miało miejsce w moim przypadku w zeszłym roku. Musimy spróbować czegoś innego i mieć nadzieję, że zadziała. Przybyłem tutaj zmotywowany i pewny siebie. To tor, który mi się podoba i na którym, moim zdaniem, samochód może się pozytywnie wyróżniać. »

0 Zobacz komentarze)