Czy możemy marzyć o powrocie Grand Prix Francji?

A co by było, gdyby 24 lipca 2022 roku było tylko pożegnaniem, a nie pożegnaniem? Co by było, gdyby tor Paul-Ricard znalazł swoje Grand Prix Francji? Niemożliwe ? Mieć…

opublikowany 08/05/2023 à 18:18

Jeana-Michela Desnouesa

2 Zobacz komentarze)

Czy możemy marzyć o powrocie Grand Prix Francji?

Czy Grand Prix Francji pewnego dnia znajdzie miejsce w kalendarzu? ©Germain Hazard / DPPI

Uważano, że nie żyje i spoczywa w pokoju przez okres bliski wieczności. Sukces Grand Prix Francji w 2022 r. był jego łabędzim śpiewem, ale przynajmniej spadł na pole honoru. Zapomniany, zablokowany rok finansowy 2018 i odwołana z powodu pandemii runda 2020, edycja 2022 była jego odkupieniem. Grand Prix wycofało się z wiwatami. To właśnie ten sukces, ten mały płomień, utrzymujemy od tamtej pory na płaskowyżu Castellet (Var).

Paul-Ricard nie poddaje się i władze lokalne też nie. Wyjaśnijmy sobie, że dopóki GIP, promotor ostatnich czterech edycji, a powinno być pięć, nie zostanie rozwiązany i dopóki deficyt wynoszący 27 mln euro nie zostanie rozliczony, nic nie można zrobić. Z drugiej strony później…

Spotkanie w Monako w sprawie przyszłości Grand Prix Francji

Według naszych źródeł przy okazji kolejnej Grand Prix Monako (26-28 maja) powinno odbyć się spotkanie z przedstawicielami władz toru i władz lokalnych z FOM. Cel: określenie specyfikacji ewentualnego powrotu do kalendarza. Cena, jaką trzeba zapłacić, oczywiście, ale także zaangażowanie państwa francuskiego. Bez tego nie ma zbawienia.

To warunek sine qua non, narzucony kosztem i skalą wydarzenia, a którego domagał się Stefano Domenicali w sprawie wznowienia rozmów. Szef F1 wyraził to jasno także na łamach dziennika „L'Équipe”. Jest otwarty na wszystko, ale najpierw spotka się z prezydentem Emmanuelem Macronem. Ze spotkania, które odbędzie się w Księstwie, nie wyniknie nic konkretnego poza pewnością, że mosty nie zostaną spalone i że Grand Prix Francji nie jest powiązane z przeszłością, ani nawet z (na nowo)skomponowaną przeszłością, ale na przyszłość. To będzie cały sens tego spotkania.

CZYTAJ TAKŻE > Mercedes szykuje pierwsze duże zmiany w W14

2 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

2 Uwagi)

Y

YVES CHAMPOD

10 o 05:2023

Śnienie nie je chleba, ale od tego momentu, aby przejść do Rzeczywistości, nie jest to jutro poprzedniego dnia, zwłaszcza w. . . Francja! ! !

08 o 05:2023

Państwo francuskie wyraźnie ma inne priorytety niż sponsorowanie zanieczyszczających środowisko jednomiejscowych samolotów, jednocześnie naciskając na transformację energetyczną bez tak naprawdę powodzenia (tylko 100.000 10 terminali, w tym 2023% szybkiego ładowania na koniec kwietnia 2021 r. zamiast pierwotnie planowano na koniec XNUMX r.!)! Nawet Formuła E nie odnosi już sukcesów w Paryżu, podczas gdy AH nadal tam króluje i forsował trasę wokół Les Invalides…

Aby napisać komentarz