Równocześnie z prezentacją nowych barw AlphaTauri, AT03, Pierre Gasly z niecierpliwością czekał na nadchodzący sezon. Rok, który zapowiada się obecnie bardzo niepewnie w świetle nowych przepisów, które zachwiały wszelkimi pewnościami. Jednak dzięki swojej bardziej niż udanej kampanii w 2021 r. Norman zamierza kontynuować swoją dynamikę, duch " otwarty " i przede wszystkim spokojny.
„Będziemy musieli podejść do tego tematu przygotowani na każdą ewentualność. To nowy początek dla wszystkich zespołów, które praktycznie zaczynają od zera, mamy scenariusz z czystym kontem. Dużym wyzwaniem dla zespołów będzie znalezienie sposobu na zbudowanie możliwie najlepszego samochodu, który będzie zgodny z nowymi przepisami. »
Uwielbiam to – nasz nowy AT03!! pic.twitter.com/debBLI85Fk
— PIERRE GASLY (@PierreGASLY) 14 lutego 2022 r.
„Nie mam wątpliwości co do możliwości naszego zespołu i jak na razie są oni w pełni zadowoleni z pracy, którą wykonali. Jak wszyscy inni, pracowali nad tym już od wielu miesięcy, ale trudno wyobrazić sobie, czego możemy się spodziewać, zanim samochód po raz pierwszy wyjedzie na tor w Barcelonie. Jestem pewien, że ten sezon będzie pełen zwrotów akcji. »
„Mam nadzieję, że będę mógł walczyć w froncie”
Niewiele brakuje do zapewnienia sobie piątego miejsca w mistrzostwach konstruktorów w 2021 roku. Alfa Tauryń kontynuuje swoją wesołą drogę. Wyniki Pierre'a Gasly'ego w zeszłym roku, szczególnie w kwalifikacjach, przemawiają za tym zmieniającym się zespołem. Mimo braku środków – a czasem i materiałów – walczy swoją bronią. Francuski kierowca zamierza w tym sezonie błyszczeć jeszcze bardziej regularnie:
„Naprawdę mam nadzieję, że to będzie rok, w którym będę mógł walczyć w czołówce, regularnie plasować się w czołowej piątce, a nawet więcej, jeśli samochód będzie na to wystarczająco dobry. Musimy być przygotowani na stawienie czoła każdej sytuacji, jaka się pojawi.
CZYTAJ TAKŻE: AlphaTauri prezentuje AT03
Psychicznie przygotowałam się na wszystkie możliwe scenariusze. Osobiście będę namawiał zespół, aby zawsze dawał z siebie wszystko. W zeszłym roku byliśmy blisko piątego miejsca w klasyfikacji konstruktorów, wspaniale byłoby znaleźć się tam w tym roku. Jest zbyt wcześnie, aby powiedzieć, czy jest to możliwe, ale zawsze będę dawał z siebie wszystko i wyciągał z naszego samochodu jak najwięcej. »
Nowe przepisy to duża zmiana. Niektórzy szefowie zespołów oszacowali nawet stopień podobieństwa samochodów z roku 10 do samochodów z roku 2021 na 2022%. Jedna z tych najważniejszych zmian? Opony, które poza sezonem zmieniły się z 13 na 18 cali:
„Z estetycznego punktu widzenia jest to duża zmiana, powoduje również, że samochody są cięższe i wpływa na sposób ich prowadzenia. Myślę, że dodaje kolejny element i wyzwanie oprócz wszystkich innych zmian w samochodach. Zmniejszają również nieznacznie widoczność z kokpitu, szczególnie w przypadku nowych kołpaków. To, wraz ze wszystkimi innymi zmianami w samochodzie, oznacza, że będzie dużo pracy do wykonania podczas wolnych treningów w każdy weekend wyścigowy. »
Pierwsze spotkanie w sezonie zbliża się wielkimi krokami. Odbędzie się ono w Barcelonie w dniach 23–25 lutego i dla niektórych będzie już uwieńczeniem spokoju pracy wykonanej w ostatnich miesiącach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)