Pierre Gasly jest świadomy sytuacjiAlpine : „Pozostaję realistą”

Na początku drugiego sezonu z AlpinePierre Gasly wie z góry, że weekend w Bahrajnie zapowiada się trudny, ale stara się pomóc zespołowi nabrać kolorów.

opublikowany 28/02/2024 à 10:46

Gonzalo Forbes

1 Zobacz komentarze)

Pierre Gasly jest świadomy sytuacjiAlpine : „Pozostaję realistą”

Nie mogę się doczekać wielkich dni dla Pierre’a Gasly’ego. ©DPPI

Mimo wielkich ambicji okazywanych w ostatnich latach rzadko Alpine zaatakował sezon w takiej atmosferze. Po zaledwie trzech dniach przedsezonowych testów w Bahrajnie w zeszłym tygodniu plotki na korytarzach wskazują na wewnętrzny pesymizm co do A524, najnowszego dzieła Viry-Châtillon i Enstone.

Jeśli wierzyć plotkom, ten ostatni byłby źle urodzony, obarczony licznymi wadami, które obecnie nie pozwalają mu sprostać ambicjom przywódców A fléché. Bruno Famin, główny zespół The Blues, nie ukrywał się podczas podsumowania zimowych testów, zdając sobie sprawę z trudnościAlpine.

« Wiemy, na czym stoimy, powiedział. Spodziewamy się, że początek roku będzie pełen wyzwań, ponieważ będziemy nadal uczyć się więcej o naszym A524 i rozwijać go przez cały sezon. » Rzeczywistość jest taka, że ​​według danych zebranych przez oficjalna strona F1, A524 pozostaje ponad sekundę za okrążeniem czerwony Byk RB20 zarówno w tempie kwalifikacyjnym, jak i podczas symulacji wyścigu. To umieściłoby francuską drużynę na około 7e-8e pozycję wśród Producentów. Inni specjaliści widzą to tylko z przodu Haas i tym samym przedostatnie miejsce w peletonie. Daleko, bardzo daleko od oczekiwanych celów.

Surowa rzeczywistośćAlpine

Ze strony pilotów, tych, którzy naprawdę widzieli, że A524 nie spełnił ich oczekiwań, przemówienie niewiele różni się od przemówienia ich szefa. Gorący ostatni tydzień, Esteban Ocon już bardzo uczciwie przyznał się do opóźnienia francuskiej drużyny na kilka dni przed rozpoczęciem meczu. Pierre Gasly nadaje na tych samych falach, co jego rodak, zanim w ten weekend (29 lutego – 2 marca) zmierzy się z pierwszym Grand Prix sezonu w Bahrajnie.

« W zeszłym tygodniu mieliśmy trzy dni bardzo intensywnych testów, wskazuje on. Po prostu skupiliśmy się na sobie, bez większego stresu zrobiliśmy własny program i przeprowadziliśmy wiele testów, dowiadując się o całym naszym pakiecie.

Myślę, że zajmie nam trochę czasu, zanim uwolnimy osiągi, jakich oczekujemy od samochodu, ale nie jest to niespodzianką, biorąc pod uwagę, że to nowa koncepcja. Pozostaję realistą. Wiem, że nasze początki nie będą łatwe, ale najważniejsze to nadal identyfikować kluczowe obszary pracy, nauki i postępu. » Świadomy obecnych trudności zespołu, Pierre Gasly wygłasza jednak jednoczące przemówienie. Bez wątpienia najlepszy sposób, aby iść do przodu w chwilach, gdy często trudno jest dostrzec koniec tunelu.

CZYTAJ TAKŻE > Po dyskretnych testach, Alpine spodziewa się „trudnego początku roku”

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

Yves-Henri RANDIER

28 o 02:2024

Jeśli wierzyć plotkom, A524 byłby słabo urodzony, a tym samym nosił liczne wady, które obecnie nie pozwalają mu sprostać ambicjom marki. Bardzo niepokojące, gdy wiemy, że rok 2025 będzie prawie kopią/wkleją roku 2024, biorąc pod uwagę zmianę przepisów przewidywaną na rok 2026. Zatem Alpine online z Pierrem de Courbertinem, ważne jest, aby wziąć udział! Cześć, Luca??

Aby napisać komentarz