Czy Pierre Gasly powinien dobrowolnie otrzymać zawieszenie Grand Prix przed dołączeniem? Alpine ?

W każdy wtorek dwóch naszych reporterów koncentruje się na gorącej debacie chwili. W tym tygodniu zastanawiamy się, czy Pierre Gasly powinien dobrowolnie otrzymać zawieszenie Grand Prix przed dołączeniem Alpine.

opublikowany 01/11/2022 à 10:00

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Czy Pierre Gasly powinien dobrowolnie otrzymać zawieszenie Grand Prix przed dołączeniem? Alpine ?

Czy Pierre Gasly powinien dobrowolnie otrzymać zawieszenie Grand Prix przed dołączeniem? Alpine ? © ©DPPI/X. Bonilla

Fakty : Sankcje ponownie nałożone podczas Grand Prix Meksyku, Pierre Gasly ma teraz 10 punktów karnych na licencji FIA. Jeśli osiągnie liczbę 12, automatycznie otrzyma udar zawieszenia. Pilot Alfa Tauryń, kto dołączy Alpine w 2023 roku znajdzie się zatem z mieczem Damoklesa wiszącym nad głową, tym bardziej, że punktów nie odzyska przed majem przyszłego roku. Ponieważ w kalendarzu na ten sezon pozostały dwa wyścigi, zastanawiamy się, czy Francuzowi nie byłoby lepiej, gdyby dobrowolnie otrzymał zawieszenie Grand Prix przed dołączeniem Alpine ?

Tak, przez Gonzalo Forbes

A dlaczego nie? Dwa wyścigi przed końcem sezonu i jego odejściem z składu czerwony Byk za wyzwanie Alpine, Norman jest w zabawnej sytuacji. Mając 2 punkty z zawieszonego Grand Prix, Pierre Gasly popełniłby błąd, gdyby nie zadał tego pytania, przygotowując się do wypłynięcia z The Blues w kierunku nowych horyzontów.

Moim zdaniem jest to przede wszystkim wybór strategiczny i taki, którego podjąłby słusznie. Chociaż nie usunie punktów ze swojej licencji przed 22 maja 2023 roku, rok po nałożeniu pierwszej sankcji, dlaczego miałby ryzykować zawieszenie w Grand Prix w pierwszych spotkaniach sezonu z Alpinei to kiedy jego przygoda z AlphaTauri/Red Bull już wyraźnie się skończyła?

W piłce nożnej, żeby przytoczyć tylko jeden przykład, zdarzały się już przypadki, gdy gracze dobrowolnie prowokowali sankcję ze strony sędziego. Na przykład w Ligue 1 zawodnik ukarany 3 żółtymi kartkami w ciągu 10 meczów otrzyma jedno zawieszenie. Niektórzy robią to zwłaszcza wtedy, gdy nie chcą ryzykować nieobecności na ważnym spotkaniu, zazwyczaj meczu Ligi Mistrzów. Gasly, pasjonat piłki nożnej i PSG, nie jest obcy tym debatom.

Jeśli chce to zrobić, Habowie mają jeszcze tylko jedną szansę: Grand Prix São Paulo w Brazylii za dwa tygodnie, ponieważ za nimi pozostaje już tylko jeden wyścig w Abu Zabi, gdzie trzeba będzie pozostać na uboczu. Będzie jednak musiał wykazać się sprytem, ​​aby zdobyć te dwa ostatnie punkty karne, co sprawi, że opuści finał, który odbędzie się 20 listopada. Nie byłaby to też taka zła wiadomość dla AlphaTauri.

Gdyby Gasly został zawieszony na Grand Prix Abu Zabi, włoski zespół mógłby potencjalnie wystawić swojego przyszłego kierowcę Nycka de Vriesa w głębokim końcu. Choć Holender właśnie zakończył swój program jazdy na rok 2022, Mercedes, zespół, w którym jest kierowcą rezerwowym, mógłby zgodzić się na zwolnienie go wcześniej, niż oczekiwano, aby mógł szybko odnaleźć się w nowym zespole. Jednak ostateczną decyzję podejmie tylko Norman. Czas pokaże, co zrobi: zdobędzie dwa punkty karne w Brazylii lub zaryzykuje zawieszenie w swoim pierwszym Grand Prix Alpine. Gdybym był na jego miejscu, wybór już byłby dokonany!

Nie, przez Doriana Grangiera

Zanim zacznę moją argumentację, poświęćmy kilka sekund na uświadomienie sobie pytania. Czy Pierre Gasly powinien dobrowolnie otrzymać zawieszenie przed dołączeniem? Alpine…Kto by pomyślał, że pewnego dnia zadają to pytanie! Problem, bo jest, polega na tym, że zadajemy sobie to pytanie poważnie! 

I nie, Norman musi absolutnie unikać zdobycia dwóch ostatnich punktów karnych, co postawiłoby go na ławce rezerwowych na czas Grand Prix. Po co ? Bo to zdrowy rozsądek! Który kierowca chce zostać zawieszony za swoje zachowanie na torze? Osoba ! Nie ma nic do zyskania: jego reputacja mocno by ucierpiała, a do historii przeszedłby jako pierwszy kierowca zawieszony od czasu wprowadzenia licencji punktowej w 2014 roku. 

Dobrowolne zawieszenie w Abu Zabi byłoby również całkowicie nieestetycznym sposobem opuszczenia AlphaTauri i Red Bulla. Brak szacunku do instytucji, która go wykształciła i która popchnęła w stronę tzw Formuła 1. Tym bardziej, że włoska drużyna potrzebuje swojego lidera do ostatnich chwil, w bardzo ważnym pojedynku Haas, Aston Martin et Alfa Romeo wśród producentów. Najmniejszy zdobyty punkt może być wart miliony! 

Niebezpieczne jest także szukanie kary za wszelką cenę, powrót do zdrowego rozsądku. Niebezpieczny dla siebie i innych. Nikt nie jeździ wyłącznie po to, by zostać ukaranym. Wyobraźcie sobie, że FIA ​​uzna, że ​​Francuz dopuścił się wykroczenia całkowicie umyślnie! Uwierzcie mi, sankcja mogłaby być nawet surowsza niż zwykłe zawieszenie w Grand Prix, a wiadomość wysłana do młodych aspirujących kierowców byłaby katastrofalna.

Z pewnością Gasly, dołączając do zespołu, zrobi ważny krok w swojej karierze Alpine, zespół fabryczny, który również jest francuski. Z pewnością Gasly chciałby rozpocząć nową przygodę bez wiszącego nad głową miecza Damoklesa... ale to nie powód, aby pod koniec sezonu robić cokolwiek tylko i wyłącznie w celu oczyszczenia z licencji punktowej!

CZYTAJ TAKŻE > Gasly ukarany w Meksyku i zagrożony zawieszeniem

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)