Pirelli ogłasza nowe testy w grudniu i lutym

Pirelli przeprowadzi dodatkowe testy zimą 2022–2023 z kilkoma zespołami, aby przetestować nowe opony typu slick i mokre na przyszły sezon.

opublikowany 24/11/2022 à 10:04

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Pirelli ogłasza nowe testy w grudniu i lutym

Półprodukty zostaną przetestowane podczas nowych testów zimowych © Florent Gooden / DPPI

Pirelli tej zimy nie zamierza pozostać bezczynne. Producent tzw Formuła 1 przeprowadzi dodatkowe testy z kilkoma zespołami w grudniu i lutym 2023 r. Celem jest sfinalizowanie prac nad oponami typu slick, pośrednimi i deszczowymi na przyszły sezon. Do przeprowadzenia tych testów zostaną wykorzystane jednomiejscowe samoloty z 2022 roku.

Pierwszy test odbędzie się na torze Paul-Ricard w dniach 3-4 grudnia o godz Alfa Romeo, na mokrym torze, aby przetestować opony deszczowe i przejściowe. Dwa dni później, 6 i 7 grudnia, nadejdzie kolej Ferrari jeździć po własnym torze Fiorano, zawsze po mokrym torze. Alfa Tauryń następnie przetestuje opony typu slick w Portimão w dniach 14 i 15 grudnia.

Na styczeń nie zaplanowano żadnych testów, ale od lutego 2023 r. trzy zespoły ponownie wyruszą na tor. Paul-Ricard będzie gospodarzem Mercedes 1 i 2 lutego będzie jeździł na oponach typu slick, a następnie 3 i 4 lutego AlphaTauri przejmie kontrolę na oponach deszczowych. Wreszcie, Aston Martin dołączy do Mercedesa w Jerez w dniach 7 i 8 lutego w celu dalszych testów opon typu slick.

Ważne testy Pirelli dotyczące opon deszczowych

Dlatego tylko połowa z 10 zespołów F1 weźmie udział w zimowych testach. „Zapytaliśmy o dostępność każdego zespołu i niektórzy z nich odpowiedzieli” – wyjaśnił Simone Berra, główny inżynier Pirelli w F1.Będziemy pracować głównie na półproduktach i deszczach. Dla nas jest to najlepsza pora roku na testowanie przy zimnej pogodzie i reprezentatywnych warunkach. A potem przeprowadzimy nawet testy slicków zgodnie z nową specyfikacją na rok 2024”.

Pirelli zakończy zatem gromadzenie danych na temat opon na rok 2023 po pierwszych pełnowymiarowych testach w Austin i Meksyku. Włoski producent będzie mógł przetestować także swoje opony na mokre nawierzchnie, które w ostatnim czasie spotkały się z dużą krytyką. Po odcinku Grand Prix Suzuki tematem dyskusji były ostatnio osiągi opon deszczowych zaprojektowanych przez Pirelli z myślą o ekstremalnych warunkach. W swoim dochodzeniu FIA wyjaśniła to „Trwa analiza zachowania się opon na mokrej nawierzchni pomiędzy działem technicznym FIA a oficjalnym producentem opon. »

CZYTAJ TAKŻE > Charles Leclerc wybiera swoje najlepsze i najgorsze wspomnienie z sezonu 2022

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz