Pirelli nie myliło się, mówiąc, że strategia dwóch postojów była wystarczająca podczas Grand Prix Australii, co niemal co do joty doradził Kimi Räikkönen, który wygrał w ostatni weekend w Melbourne. Niemniej jednak obawy dotyczące nadmiernej degradacji gumy powróciły w tym tygodniu na bardzo szorstkim torze w Sepang, gdzie Pirelli sprowadziło swoje najtwardsze opony. Niektóre zespoły wspomniały już o możliwości wykonania czterech postojów w przypadku zbyt szybkiego zużycia opon podczas długich przejazdów.
Trudno jest ustalić strategię dla zespołów, ponieważ o tej porze roku w Malezji warunki pogodowe mogą zmieniać się bardzo szybko. Zakładając, że Grand Prix rozgrywane jest wyłącznie na suchej nawierzchni, Pirelli uważa, że strategia trzech postojów jest najskuteczniejsza w wyścigu. Dla włoskiego producenta idealnym wyścigiem jest start na średnich oponach, pierwszy przystanek na dziewiątym okrążeniu, aby założyć twarde opony i powrót do boksów na 29. i 40. okrążeniu po nową gumę z pomarańczowymi ściankami bocznymi. Alternatywna strategia polegałaby na rozpoczęciu na średnich oponach, następnie wyprzedzeniu innego pociągu o tej samej mieszance na 13. okrążeniu, a następnie wykonaniu dwóch przejazdów na twardej nawierzchni z przystankami na 25. i 41. okrążeniu. Kierowcy będą mieli tę zaletę, że będą mogli wybrać opony na start po deszczu podczas ostatniej sesji kwalifikacyjnej.
„Nietypowo jak na Q1, niektóre z czołowych zespołów jeździły również na bardziej miękkiej mieszance, aby zachować nowe opony na wyścig.” – zauważył dyrektor sportowy Pirelli Paul Hembery. „Teraz, gdy kierowcy mają możliwość rozpoczęcia jutro jazdy na wybranej przez siebie mieszance, strategiczne możliwości są szeroko otwarte. Różnica między obiema mieszankami wynosi 0 sekundy na okrążenie, a dotychczasowe dane sugerują, że jutro powinniśmy spodziewać się około 8 przystanków. Jednak znając warunki panujące w Malezji, nie bylibyśmy wcale zaskoczeni, gdyby w pewnym momencie znów pojawiły się mokre opony. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)