Pirelli przedstawia idealną strategię na GP Malezji

Po zbadaniu zachowania swoich twardych i średnich opon na ściernym torze Sepang, Pirelli ujawniło swoją idealną strategię na Grand Prix Malezji.

opublikowany 23/03/2013 à 17:49

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Pirelli przedstawia idealną strategię na GP Malezji

Pirelli nie myliło się, mówiąc, że strategia dwóch postojów była wystarczająca podczas Grand Prix Australii, co niemal co do joty doradził Kimi Räikkönen, który wygrał w ostatni weekend w Melbourne. Niemniej jednak obawy dotyczące nadmiernej degradacji gumy powróciły w tym tygodniu na bardzo szorstkim torze w Sepang, gdzie Pirelli sprowadziło swoje najtwardsze opony. Niektóre zespoły wspomniały już o możliwości wykonania czterech postojów w przypadku zbyt szybkiego zużycia opon podczas długich przejazdów.

Trudno jest ustalić strategię dla zespołów, ponieważ o tej porze roku w Malezji warunki pogodowe mogą zmieniać się bardzo szybko. Zakładając, że Grand Prix rozgrywane jest wyłącznie na suchej nawierzchni, Pirelli uważa, że ​​strategia trzech postojów jest najskuteczniejsza w wyścigu. Dla włoskiego producenta idealnym wyścigiem jest start na średnich oponach, pierwszy przystanek na dziewiątym okrążeniu, aby założyć twarde opony i powrót do boksów na 29. i 40. okrążeniu po nową gumę z pomarańczowymi ściankami bocznymi. Alternatywna strategia polegałaby na rozpoczęciu na średnich oponach, następnie wyprzedzeniu innego pociągu o tej samej mieszance na 13. okrążeniu, a następnie wykonaniu dwóch przejazdów na twardej nawierzchni z przystankami na 25. i 41. okrążeniu. Kierowcy będą mieli tę zaletę, że będą mogli wybrać opony na start po deszczu podczas ostatniej sesji kwalifikacyjnej.

„Nietypowo jak na Q1, niektóre z czołowych zespołów jeździły również na bardziej miękkiej mieszance, aby zachować nowe opony na wyścig.” – zauważył dyrektor sportowy Pirelli Paul Hembery. „Teraz, gdy kierowcy mają możliwość rozpoczęcia jutro jazdy na wybranej przez siebie mieszance, strategiczne możliwości są szeroko otwarte. Różnica między obiema mieszankami wynosi 0 sekundy na okrążenie, a dotychczasowe dane sugerują, że jutro powinniśmy spodziewać się około 8 przystanków. Jednak znając warunki panujące w Malezji, nie bylibyśmy wcale zaskoczeni, gdyby w pewnym momencie znów pojawiły się mokre opony. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz