Pirelli mogło przetestować swoje opony na sezon 2020 podczas wolnych treningów

Mario Isola, szef Pirelli F1, na marginesie Grand Prix Austrii wskazał, że opony na sezon 2020 będą mogły zostać przetestowane w wolnych treningach pod koniec sezonu 2019.
 

opublikowany 29/06/2019 à 13:31

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Pirelli mogło przetestować swoje opony na sezon 2020 podczas wolnych treningów

Oprócz tradycyjnych testów organizowanych po kilku Grand Prix w sezonie, Pirelli mógłby wykorzystać bezpłatne sesje treningowe podczas ostatnich rund sezonu 2019, aby poddać swoje opony na sezon 2020 dalszym testom.

W każdym razie o to właśnie zadbał Mario Isola, odpowiedzialny za zaangażowanie mediolańskiego producenta F1, wczoraj w Austrii. „To możliwe, ponieważ Obecne przepisy nam na to pozwalają, – określa Włoch.

W związku z tym w piątek możemy udostępnić do oceny dwa dodatkowe komplety prototypowych opon. Odbyła się również dyskusja na temat nieznacznej zmiany regulaminu, aby zrozumieć, czy można używać innych opon podczas weekendu wyścigowego, a nie tylko podczas wolnych treningów.

Jak mówiłem, jest to zupełnie nowy pomysł. Należy to ocenić i przedyskutować. Oczekuje się, że FIA ​​przedstawi swój punkt widzenia, ale my słuchamy i będziemy kontynuować testy rozwojowe przez nadchodzące tygodnie.

Ale jeśli mamy taką możliwość, dobrze jest wypróbować przyszłoroczne opony, zaczynając od tego sezonu. »

W poszukiwaniu najlepszego zakresu zastosowań

Jeśli chodzi o rozwój na rok 2020, Mario Isola przypomina również priorytety Pirelli w czasie, gdy zespoły omawiały możliwość zobaczenia w tym roku opon na sezon 2018 w akcji: bez znalezienia konsensusu.

„Głównym celem jest szersze okno operacyjne dla przyszłorocznych związków, kontynuuje Izola. W Austrii i po Silverstone przetestujemy nowe mieszanki, nową filozofię, nowe typy mieszanek, aby osiągnąć ten cel i sfinalizować nową konstrukcję na przyszły rok.

Dzisiejsze samochody naprawdę są coraz szybsze. oznacza to, że wkładają więcej energii w opony i musimy sobie z tym poradzić, a wszelkie modyfikacje w konstrukcji mają na celu zwiększenie ich wydajności.

Mieszanki powinny mieć szerszy zakres pracy i brak problemów z ustawieniami aerodynamicznymi, nie powodować powstawania pęcherzy i przegrzewania. Oczywiście celem jest zawsze ograniczenie przegrzania, ponieważ jest to coś, czego opony nie lubią.

Powiedziałbym więc, że dwa główne cele to utrzymanie tego. Bezpieczeństwo jest zawsze obecne, ponieważ nie możemy uważać opony za niebezpieczną w F1. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz