Pirelli przedstawiło raport ze śledztwa po spektakularnych incydentach z oponami, które miały miejsce podczas ostatniego Grand Prix Azerbejdżanu (4-6 czerwca).
Ofiary nagłej deflacji ich tylnej lewej koperty na ogromnej prostej miejskiej trasie Baku, Lance Stroll (Aston Martin) I Max Verstappen (czerwony Byk) został wysłany w ścianę z bardzo dużą prędkością, na szczęście bez powagi zarówno dla Kanadyjczyka, jak i dla Holendra.
Zgodnie z procedurą Pirelli natychmiast wszczęło dochodzenie we współpracy z FIA, gwarantem przepisów i bezpieczeństwa w F1, jak również zaangażowane zespoły. W celu przeprowadzenia analiz mediolańska firma zbadała także opony innych jednomiejscowych samochodów, które przejechały podobną liczbę okrążeń.
W komunikacie prasowym rozesłanym we wtorek wieczorem Pirelli wskazuje, że „ brak wad produkcyjnych i jakościowych ". " Żadnych oznak zużycia i rozwarstwień » również nie odnotowano.
Przede wszystkim producent zidentyfikował przyczynę awarii i nie jest to jakiś gruz, jak początkowo myślał i ironicznie przewidywał Verstappen Mario Isola, menadżer zawodów Pirelli. Nie, winowajcą jest „ pęknięcie obwodowe wewnętrznej ściany bocznej, które może mieć związek z warunkami użytkowania opony pomimo zachowania parametrów wyjściowych (minimalne ciśnienie i maksymalna temperatura pokryw) ".
Innymi słowy: Aston Martin i Red Bull przestrzegali instrukcji przekazywanych przez Pirelli przed każdym Grand Prix. Austriacki zespół przypomniał o tym także w notatce prasowej przesłanej kilka minut po piśmie od oficjalnego i wyłącznego dostawcy boiska F1. Pomimo zwycięstwa Sergio Péreza, Red Bull był na dobrej drodze do podpisania przekonującego dubletu, gdy prowadzący wówczas Verstappen został zmuszony do wycofania się na 47. z 51 okrążeń wyścigu.
Po przedłożeniu swojego raportu FIA i zespołom Pirelli, wciąż we współpracy z organem zarządzającym, zgodziło się na wdrożenie nowych protokołów, których szczegóły zostały już udostępnione zainteresowanym stronom. Działania te mają w szczególności na celu « monitorować warunki pracy podczas weekendu wyścigowego i rozważać wszelkie odpowiednie działania ".
Wejdą w życie w tym tygodniu na Grand Prix Francji (18-20 czerwca).
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)